jettegeuke.reismee.nl

Byron Bay

18 april

In Ballina hebben we lekker rustig aan gedaan omdat het nog heel erg vroeg was (6 uur). Om een uur of 8/9 zijn we weer richting Byron Bay vertrokken. We hebben eerst een camping opgezocht en gelukkig konden we ook al gelijk inchecken, we hebben op de big4 gestaan. Deze camping was op een half uur lopen van het centrum. Deze dag hebben we ingevuld met shoppen en lunchen met een een meisje waar ik bij in de klas heb gezeten in Nederland. Lekker even bijgekletst, wat bijzonder is het eigenlijk dat je elkaar dan ‘zomaar’ tegen komt in dit grote land. Hierna hebben we een strandwandeling gemaakt en zijn we later terug gelopen naar de camping. Hier hebben we ons lekker gedoucht en klaargemaakt want we zijn ’s avonds weer terug gelopen om in het centrum een lekker drankje te doen. Eerst hebben we wat in de winkel gekocht en zijn we naar het strand gegaan en hier wat lekker gedronken. Later zijn we naar een cafeetje gegaan en heb ik een nieuw lekker drankje uitgevonden wodka raspberry met 7-up! Opeens begon er een kerel tegen mij te praten wat ik eerst niet door had, hij zei; You’ve got beautiful glasses. Natuurlijk hoorde ik het weer niet en moest hij het weer herhalen. Ik kapte dit af omdat ik hem raar vond, maar hij begon elke keer weer te praten. Hij bood ons een drankje aan maar wij sloegen dit af. Toen begon hij te zeggen dat het geen diamanten waren maar een drankje (domme slijmbal). Hebben we dit weer afgekapt, kwam hij later ook nog naast ons zitten en ons vertellen dat we naar Londen moesten komen etc. etc. Annemarie vond het gesprek nog best wel grappig, maar ik was er zat van dus ik had maar besloten dat we terug gingen naar de camping. Ik heb serieus nog nooit zo’n slijmbal meegemaakt, BAH! Helaas moesten we het hele stuk ook nog weer terug lopen. Tijdens de 4-daagse geen last van blaren, maar een dik half uur op slippers heeft me 2 blaren tussen de tenen opgeleverd…..

19 april

Na een lekkere nacht te hebben geslapen moesten we helaas weer vertrekken van de camping. Vandaag heb ik niet veel uitgevreten. We hebben een lekkere beach day gehad! We hebben eerst zo’n soort van surfboard gekocht waar je mee over de golven kunt glijden en tennis badjes. Eerst vond ik het dood eng om met dat surfboard van de golven te glijden omdat ik al niet ver de zee in durfde, op een gegeven moment kreeg ik er vertrouwen in. Maar toen… kwam er een donders hoge golf en probeerde het met deze golf… Helaas ging ik kopje onder en was mijn vertrouwen weer tot -10 gezakt hahaha. Dit zijn echt Jette acties ik kwam namelijk weer boven als een zombie, met mijn haren voor mijn gezicht en mijn broekje half afgezakt, oepsiee. Later wilden we het lighthouse bekijken en zijn we hier naar toe gereden. Eerst heb ik geprobeerd een stukje te lopen, maar mijn blaar deed zo’n pijn dat ik er chaggie van werd en geen zin om een kilometer heen en terug te lopen. Dus ben ik maar terug gelopen en Annemarie is verder gelopen. Toen ze er weer was zijn we alvast naar onze volgende bestemming gereden de Gold Coast. We zijn gestopt in Tugun en hebben hier overnacht.

Paasweekend

14 april

We hebben overnacht in het Booti Booti National park. We stonden vlak naast de zee dus hebben we besloten om de zonsopgang te bekijken. Wel een beetje vroeg opstaan maar dit was het allemaal waard. Wat was dit leuk om te doen! Na de zonsopgang hebben we eventjes ontbeten en zijn we verder gereden naar Forster. Hier hebben we een lekkere strandmorgen gehad en zijn we lekker een beetje bijgekleurd! Dit mocht ook wel een keertje. Toen begon het een beetje bewolkt te worden en ik had niet meer zo’n zin om op het strand te liggen omdat de golven veel te hoog waren en ik dan niet in de zee ga (scheiterd ben ik he;p). Naja toch zijn we op het goede moment weggegaan want hierna begon het te regenen. We zijn doorgereden naar Port Macquarie, onderweg probeerden we al een camping te vinden maar omdat het paasweekend is zaten bijna alle campings al vol of ze waren echt super duur. Na veel bellen hebben we er uiteindelijk eentje kunnen vinden voor een redelijke prijs. In de middag zijn we naar het koalaziekenhuis gegaan, net optijd voor de rondleiding. Dit was best leuk om eens te zien. De meeste koala’s worden gewoon ziek door de rotzooi die wij laten slingeren, hierdoor krijgen ze de ziekte chlamydia (niet hetzelfde als bij ons) maar hierdoor kunnen ze blind worden omdat ze een soort van ontsteking bij de ogen krijgen. Vaak worden ze ook aangereden door auto’s of aangevallen door honden waardoor ze hier ook terecht komen. Ze doen dit allemaal geheel vrijwillig en leven op het geld wat ze van mensen binnen krijgen.

15 april

De ochtend zijn we begonnen met rijst koken, als we op een camping staan proberen we hier altijd te koken omdat we niet zoveel gas in onze camper hebben. Daarna zijn we naar de supermarkt gereden om paasinkopen te doen, lekker ontbijtje en natuurlijk een chocolade paashaas!!! Vervolgens zijn we naar Crescent Head gereden, dit stond namelijk bekend om dat veel mensen skateboarden en daarna gingen surfen. Hier hebben we even aan het strand gelegen. Helaas zijn we niet echt de zee in gegaan omdat er een riviertje uitmondde aan de zee. Dit water was erg bruin en stonk heel erg. We zijn op de helft van de middag vertrokken naar onze volgende bestemming: South West Rocks. Hier hebben we gegeten en na de tijd ben ik opzoek gegaan naar de wc. Het was al redelijk donker, ik had een wc gevonden alleen was die gesloten. Dus ik dacht ga ik maar eventjes verder zoeken, beter had ik dit niet kunnen doen want op een gegeven moment was ik de weg kwijt… Ik wist zelfs niet meer van welke kant ik kwam haha. Liep ik daar in mijn eentje rond te zwerven. Uiteindelijk kwam ik gelukkig weer in de winkelstraat uit en wist ik hoe ik terug moest lopen. Alleen helaas geen geopende public toilet gevonden. We hebben de avond afgesloten met een potje 1000 punten kaarten en die heb ik gewonnen!!:)

16 april

1e Paasdag! We zijn de ochtend goed begonnen in South West Rocks. De dag ervoor hadden we een lekker paasontbijt gehaald die we nu lekker konden opeten! Met lekkere eigen gemaakt broodjes gezond (geen ei erbij) en andere lekkere dingen hebben we ervan genoten! We konden trouwens lekker buiten zitten, hoe lekker. Hierna zijn we naar Coffs Harbour gereden. Hier zijn we ’s morgens eerst naar een marktje gereden waar ze allemaal dingen zelf maakten, dus allemaal zelfgemaakte dingetjes. Toen we naar onze camper liepen hebben we een smoothie gehad bij het cafeetje waar we de camper hadden geparkeerd. Dit was toevallig ook bij een soort van dolfijnenpark, we moesten naar de wc en konden dus zo het park op lopen. We zijn toen ook het park opgelopen en zagen achteraf dat je hier voor moest betalen, oepsiee. Later zijn we naar Jetty Beach gegaan omdat we stand up paddle wilden doen. Hier spraken we de man en hij zei dat het ook op een andere plek kon namelijk boambee creek reserve. Hier zijn we naar toe gereden en hebben een uur stand up paddling gedaan. Wat was dit gaaf zeg! Nu gaan we weer lekker slapen!

17 april

De 2e paasdag! Vandaag hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan. We hebben eerst weer ontbeten, de restjes van gisteren. Vervolgens zijn we naar Ballina gereden. Ondertussen hebben we nog wel eerst een stop gedaan en een milkshake gedronken in Angourie. Toen we verder reden naar Ballina kwamen we in een dikke file, dit heeft ons wel 2 uur gekost. We dachten dat er veel te doen was in Ballina, maar eigenlijk was het helemaal niks aan, we hebben wel eventjes rond gelopen maar hebben toen al snel besloten om door te gaan naar Byron Bay. In Byron Bay hebben we op een terras gezeten en een potje gekaart en alweer heb ik gewonnen!! Zal de volgende keer wel andersom zijn;p. Het werd later wel een beetje frisjes en zijn toen weer terug naar Ballina gereden om te overnachten omdat ze in Byron Bay erg streng zijn met wildkamperen.

Sandboarding

Helaas werden we in Stockton Beach wakker in de regen:( We hebben hierdoor wel lekker rustig aan gedaan. Later in de ochtend zijn we gereden naar Nelson Bay, hier zijn we naar het infopunt gegaan en hadden we iets gevonden met sandboarding. Dit lag in Anna Bay, hier zijn we naar toe gereden en hebben we sandboarding gedaan. Oh mijn god, toen ik die steile bult zag moest ik wel even een paar keer slikken…. Moet ik daar helemaal vanaf!? Naja toch maar over mijn angst heen gezet en het gedaan, de eerste keer vond ik eng maar daarna ging het steeds beter! Na een paar keer er vanaf te zijn gegaan vond ik het wel goed geweest en ging ik mensen bekijken, dit was eigenlijk stiekem nog veel leuker;p Na het sandboarden hebben we even lekker een drankje gedaan en zijn hierna door gereden naar Seal Rocks. WAUW wat was dit een leuk plekje, eerst wilden we hier wildkamperen, maar hebben later gehoord dat ze hier erg streng zijn dus zijn we maar door gereden. We hebben hier trouwens nog wel eventjes lekker aan het strand gelegen lekkerrr!!!

Sydney & Blue Mountains

11 April

We hebben besloten om deze dag in Sydney te spenderen. Eerst hebben we lekker rustig aan gedaan ’s morgens. Lekker rustig ontbijten en opruimen. Toen zijn we naar Bondi Beach gegaan en hebben we de Bondi to Coogee Walk gelopen. Deze heb ik al eens eerder gelopen maar wilde m Annemarie ook laten zien! Hierna waren we eigenlijk een beetje zat van het lopen en hebben we gezeten bij een restaurantje bij coogee en hebben we lekker kippenpootjes gegeten. Ik leek net een klein kind, want heel mijn mond was oranje van de marinade van de kip en mijn handen zaten ook onder;p Vanuit coogee hebben we de bus genomen naar The Harbour Bridge en The Opera House want dit is natuurlijk ook leuk om in het daglicht te bekijken. We wilden eigenlijk nog graag the Rocks lopen maar waren allebei een beetje zat van het lopen en zijn we een beetje gaan rondslenteren. ’s Avonds hebben we gegeten bij vapiano:) 1 van mijn lievelingsrestaurants!! Hierna zijn we weer naar onze camper gegaan die we vlak naast de camping hadden geparkeerd omdat dit gratis was, we zijn hierna alvast gereden naar de blue mountains.

12 April

Na onze overnachting in Leura zijn we gaan wandelen in de blue mountains. We zijn van leura naar de Echopoint gelopen en de 3 sisters. Daarna zijn we de giant stairway afgelopen, waarvan ik mezelf echt had overtuigd dat ik die noooooit weer zou doen (rottrappen). Toen we uit eindelijk beneden waren viel hij mij in vergelijking met de vorige keer heel erg mee! Hierna hebben we de federal pass gelopen. Een erg leuk pad met smalle weggetjes en de bomen die over het pad lagen waar we over heen moesten klimmen. Helaas moesten we de berg ook weer op…… Dit is echt waar ik heb meest tegen op zag;p Dit vond ik nog steeds verschrikkelijk, maar het mooie uitzicht op de waterval en de blue mountains maakte het toch wel weer alles goed! Toen we klaar met de route waren, zijn we weer naar Sydney gereden waar ik me al heeeeeeeeel erg lang op had verheugd!!!! Namelijk FRIKANDELLEN ETEN!! We zijn naar The Dutch Shop ’t winkeltje gereden. Wat zag dit er leuk uit van de buiten kan. Toen we naar binnen liepen was het nog leuker, er waren veel nederlandse spullen, een cafeetje en helemaal achterin stond zelfs meubilair wat je kon kopen. Dit was natuurlijk allemaal erg gedateerd en de tafelkleden uit oma z’n tijd, maar wel erg leuk om te zien. Hierna zijn we doorgereden naar Stockton Beach gereden in Newcastle. Helaas is het nu een beetje regenachtig hier, maarja we hebben ons campertje waar we lekker droog in kunnen slapen!

Snowy Mountains , Canberra & Royal national park

8 April

Vandaag zijn we onderweg gegaan naar de Snowy Mountains naar het plaatsje Jindabyne. Dit plaatsje staat bekend om de Kosciuszko mountain, dit is vooral voor het skiën in de winter. Verder is het plaatsje erg mooi omdat het om een meer is heen gebouwd. Wij hadden zin in een activiteit, we hebben besloten dat we gingen paardrijden in de bergen. Dit was echt super leuk om te doen, al was het wel wat makkelijk. Na het paardrijden hadden we besloten om alvast naar het volgende plaatsje te rijden. We zijn toen naar Narooma gereden en hebben hier overnacht bij een meer. Hier stonden ook al mensen incl. 2 kinderen. De kids kwamen naar ons toe en we kwamen er achter dat ze ook een beetje nederlands konden praten, hoe toevallig!

9 April

In Narooma wilden we eigenlijk iets bekijken voor een tocht naar het montague island, het was alleen jammer dat alles dicht zat en het niet door kon gaan:’( We zijn toen maar door gereden naar onze volgende bestemming Canberra. Het was alleen een beetje heel erg regenachtig dus zijn we maar naar het centrum gegaan, hier was gelukkig een overdekt shoppingcentre dus hebben we hier een beetje rond gekeken. Voordat we naar het centrum gingen zijn we eerst naar een marktje gegaan. Dit was echt super leuk om te zien en hebben we ons ook goed vermaakt! Dus eigenlijk hebben we vandaag van de regen niet zoveel gemerkt gelukkig!

10 april

Vandaag zijn we richting het Royal National Park gereden. Hier zijn we opzoek gegaan naar de figure 8 pool. Naar wat gezoek hebben we het eindelijk gevonden. Eerst probeerden we met de camper de offroad weg te berijden, maar de weg was best wel heel erg nat waardoor er heel veel drek lag. Na een paar te diepe gaten, hebben we toch maar besloten om om te draaien en het stuk maar te gaan wandelen. Mochten we de lastige weg weer terug rijden;p Na het stuk gelopen te hebben konden we beginnen aan onze wandeltrack. WAUW dit was echt super mooi! We moesten klimmen over de stenen en langs de zee. Eenmaal aangekomen bij de figure 8 pool dacht ik eerst van ‘is dit het?’ maar toen ik zag hoe diep alles was en hoe helder het water, vond ik het toch best heel erg bijzonder. Jammer dat het niet zulk warm weer was, anders was ik erin gesprongen! Na deze geweldige belevenis zijn we doorgereden naar onze camping. Hier hebben we eerst eventjes lekker gedoucht en gegeten en zijn daarna doorgegaan voor een avondje in Sydney. Hier ben ik samen met Annemarie naar Darling Harbour geweest. Hier hebben we gezellig wat gedronken. Toen zijn we onze weg vervolgd naar The Opera House omdat die ’s avonds zo mooi verlicht is en dit wilde ik Annemarie graag laten zien! Toen werd het al best laat en zijn we weer terug naar de camping gegaan. Al met al was het een hele geslaagde dag!:)

Alpine Road & Lakes Entrance

7 April

Na onze stop in Mooroopna hebben we onze weg vervolgd naar Lakes Entrance. De rit hier naar toe was echt adembenemend. We hebben de Alpine Road gevolgd, dwars door de bergen heen. Veel foto’s gemaakt. Het hoogste punt wat wij bereikt hebben was 1845 m. Boven in deze berg was ook een skigebied, Annemarie die helemaal jaloers was en zin had om te skiën, wat helaas voor haar nog niet kan. We zijn rond een uur of 2 aangekomen in Lakes Entrance, hier hebben we eerst een camping geboekt. Toen hebben we besloten om iets leuks te gaan doen, dit werd bootje varen! We hadden geluk dat er nog 1 verhuurmaatschappij open was, en konden we lekker een uur op het bootje gaan varen. De motor van het bootje was niet meer op z’n best, want het leek alsof de motor het elk moment kon opgeven. Na het varen van ons bootje zijn we weer terug gegaan en hebben we ons klaar gemaakt omdat we hadden besloten om lekker te gaan uiteten! Het was heeeerlijk! Nu is het weer tijd om te gaan slapen en morgenvroeg weer optijd te vertrekken om op weg te gaan naar the Snowy Mountains.

Great Ocean Road, The Grampians & Bendigo

Great Ocean Road deel 1

Dinsdag 3 april zijn we begonnen aan the Great Ocean Road. We zijn begonnen in Queenscliff, hier was ook onze eerste stop. We zijn doorgereden naar Cape Otway en hebben hier overnacht op een hele leuke gezellige camping. Ondertussen hebben we verschillende stops gedaan dit was echt WAUW! Het uitzicht was adembenemend! Natuurlijk hebben we ook veel foto’s gemaakt!

Great Ocean Road deel 2 & the Grampians

Na onze overnachting in Cape Otway op Bimbipark hebben we onze weg vervolgd. We zijn gereden tot Warrnambool, hierna hebben we besloten om door te rijden naar the Grampians. Dit is een nationaal park. We hebben onder andere the Mackenzie Fall bezocht, die was echt geweldig mooi!! Het werd ondertussen al een beetje laat en we hadden afgesproken om niet ’s avonds te rijden in verband met de kangeroes etc. We zijn toen naar een parkeerplaats gereden en hebben daar overnacht, dit was gelijk ons startpunt van de volgende morgen.

Grampians deel 2 & Bendigo 6 april

Vandaag zijn we optijd opgestaan om aan onze wandeltocht te beginnen! Hier had ik echt zin aan! We hebben de Grand Canyon Walk and the Pinnacle route gelopen. Bij deze toch moesten we veel tegen de berg op lopen de heenweg, dit was best zwaar en soms moesten we door hele smalle stukken lopen waar je schouders echt net door heen pasten. Ook waren de stenen erg ongelijk, en door mijn onhandigheid ben ik natuurlijk weer een paar keer bijna onderuit gegaan:p (Wat niet de eerste keer zou zijn) Na deze behoorlijke trip kwamen we aan op het hoogste punt, wat een adembenemend uitzicht!! Hier zijn we ook even gaan zitten en gewoon even gaan genieten van dit mooie moment. Hierna moesten we terug lopen, dit was niet zo erg omdat we nu de berg afkonden! Eenmaal weer gearriveerd bij de camper hebben we onze reis vervolgd naar Bendigo, dit is een oud goldminers dorpje. We hebben hier een experience tocht gedaan in de goudmijnen, dit was erg interessant en de oude man die onze gids was vertelde erg leuk! Na deze indrukwekkende rondleiding hadden we heeele erge honger en hebben we ons zelf een keer beloond door uit eten te gaan. We hebben een lekkere schnitzelburger met patat gehad hmmm!:) Hierna zijn we weer verder gaan rijden en ergens onderweg gestopt langs de weg om weer te gaan slapen omdat het alweer donker was!

Start van mijn reis!

Reizen met Annemarie!:)

Donderdag 30 maart is mijn reis naar Melbourne begonnen! Eerst de 9,5 uur durende trip naar Sydney waar het keihard regende en ijskoud was. ‘s Avonds heb ik afgesproken met een meisje die ik heb leren op de trainingsfarm en die nu bij mij komt werken! We hebben lekker bij vapiano gegeten, hierna kon ik nog 4 uur slapen om hierna vervolgens weer naar het vliegveld te gaan en naar Melbourne te vliegen. Nadat ik was aangekomen in Melbourne, kreeg ik van Annemarie te horen dat ze vertraging had omdat er iemand bewusteloos was gevallen en ze een noodlanding moesten maken. Hierdoor had ze haar vlucht gemist en kwam ze in plaats van 10 uur ’s avonds, 10 uur ’s morgens aan. We hadden besloten om de rest van de dag een beetje te ‘chillen’ , alles een beetje settelen, boodschappen doen etc.

Zondag 2 april zijn we de stad Melbourne in gegaan, met wat omweggetjes hadden we de tram eindelijk gevonden. Was de tram eindelijk gearriveerd, konden we nog niet met de tram omdat we blijkbaar een kaart nodig hadden en die eerst moesten aanschaffen. Na al deze omweggetjes zijn we uiteindelijk in Melbourne aangekomen. Hier hebben we een boek in onze hand een route gelopen om langs leuke plekjes te gaan. Hier zijn we leuke drukke straatjes ingelopen waar veel cafeetjes zaten en ze koffie dronken. Ook zijn we veel plekken tegen gekomen waar ze veel met streetart doen. Hier zijn muren volgespoten met hele gave graffiti werken. Hierna zijn we naar de wijk st. Kilda gegaan en langs het strand gelopen en het winkelstraatje in. ’s Avonds hebben we bij de camping gekookt en na de tijd hebben we gekaart met een ander stel die we zijn tegen gekomen! Inmiddels was het al redelijk laat en werden we de keuken uitgegooid omdat ze die gingen sluiten. Hierna zijn we naar onze camper gegaan en hebben we plannen gemaakt wat we de volgende dag(en) wilden doen.

We zijn vroeg op gestaan om eerst nog een paar boodschappen te doen en hierna door naar de Nederlandse winkel ‘It’s all Dutch to me’. Hier wilde ik eerst frikandellen kopen, maar ze hadden alleen nog maar een doos van 40 frikandellen…. Dit is helaas een beetje teveel van het goeie, maarrrr ik heb natuurlijk wel andere dingen gekocht! Hierna zijn we naar de Dandenongs Ranges National Park gereden. Hier hebben we lekker gewandeld, we hebben de 1000 steps route gelopen (rot trappen). Hierna zijn we gereden naar een andere plek die zeer moeilijk te vinden was. Smalle weggetjes, bochten.. ohjeee dit vond ik toch wel een klein beetje eng met onze ‘grote’ camper! Uiteindelijk hebben we het gevonden en hebben we nog een klein stukje gelopen naar de Sherwood Falls. Hier hebben we ook wild gekampeerd en hebben we gekookt op de bbq die hier stond. Hierna zijn we lekker in de camper gaan zitten en zijn we gaan slapen!