jettegeuke.reismee.nl

Snowy Mountains , Canberra & Royal national park

8 April

Vandaag zijn we onderweg gegaan naar de Snowy Mountains naar het plaatsje Jindabyne. Dit plaatsje staat bekend om de Kosciuszko mountain, dit is vooral voor het skiën in de winter. Verder is het plaatsje erg mooi omdat het om een meer is heen gebouwd. Wij hadden zin in een activiteit, we hebben besloten dat we gingen paardrijden in de bergen. Dit was echt super leuk om te doen, al was het wel wat makkelijk. Na het paardrijden hadden we besloten om alvast naar het volgende plaatsje te rijden. We zijn toen naar Narooma gereden en hebben hier overnacht bij een meer. Hier stonden ook al mensen incl. 2 kinderen. De kids kwamen naar ons toe en we kwamen er achter dat ze ook een beetje nederlands konden praten, hoe toevallig!

9 April

In Narooma wilden we eigenlijk iets bekijken voor een tocht naar het montague island, het was alleen jammer dat alles dicht zat en het niet door kon gaan:’( We zijn toen maar door gereden naar onze volgende bestemming Canberra. Het was alleen een beetje heel erg regenachtig dus zijn we maar naar het centrum gegaan, hier was gelukkig een overdekt shoppingcentre dus hebben we hier een beetje rond gekeken. Voordat we naar het centrum gingen zijn we eerst naar een marktje gegaan. Dit was echt super leuk om te zien en hebben we ons ook goed vermaakt! Dus eigenlijk hebben we vandaag van de regen niet zoveel gemerkt gelukkig!

10 april

Vandaag zijn we richting het Royal National Park gereden. Hier zijn we opzoek gegaan naar de figure 8 pool. Naar wat gezoek hebben we het eindelijk gevonden. Eerst probeerden we met de camper de offroad weg te berijden, maar de weg was best wel heel erg nat waardoor er heel veel drek lag. Na een paar te diepe gaten, hebben we toch maar besloten om om te draaien en het stuk maar te gaan wandelen. Mochten we de lastige weg weer terug rijden;p Na het stuk gelopen te hebben konden we beginnen aan onze wandeltrack. WAUW dit was echt super mooi! We moesten klimmen over de stenen en langs de zee. Eenmaal aangekomen bij de figure 8 pool dacht ik eerst van ‘is dit het?’ maar toen ik zag hoe diep alles was en hoe helder het water, vond ik het toch best heel erg bijzonder. Jammer dat het niet zulk warm weer was, anders was ik erin gesprongen! Na deze geweldige belevenis zijn we doorgereden naar onze camping. Hier hebben we eerst eventjes lekker gedoucht en gegeten en zijn daarna doorgegaan voor een avondje in Sydney. Hier ben ik samen met Annemarie naar Darling Harbour geweest. Hier hebben we gezellig wat gedronken. Toen zijn we onze weg vervolgd naar The Opera House omdat die ’s avonds zo mooi verlicht is en dit wilde ik Annemarie graag laten zien! Toen werd het al best laat en zijn we weer terug naar de camping gegaan. Al met al was het een hele geslaagde dag!:)