jettegeuke.reismee.nl

Litchfield & Kakadu

Best al weer lang geleden voordat ik mijn laatste bericht heb geschreven! Na een hele poos te hebben gewerkt, kan mijn reis van Darwin naar Adelaide eindelijk beginnen!

Pfoe, wat is het hier warm zeg vergeleken met waar ik werkte. ’s Morgens vroor het soms nog gewoon en hier is het in de nacht zelfs nog 25+. Niet dat ik klaag want ik vind het eigenlijk wel heerlijk! ’s Morgens gewoon al wakker worden en al voelen dat het eigenlijk te warm is om wat te doen. Overdag wordt het namelijk zo’n 35 graden (het hele jaar door).

Woensdag 20 september heb ik een tour gehad naar het Litchfield national park. Ik werd al vroeg op gehaald ’s morgens om te beginnen aan onze eerste activiteit en deze vond ik ook het meest spectaculair! Namelijk in een bootje de rivier op vol met krokodillen. We zijn op een plek gestopt waar we een krokodil zagen, de man had een lange stok met een stuk vlees eraan om ze te voeren. Dat was echt een super gaaf gezicht, want de krokodil sprong gewoon uit het water. Ik was natuurlijk wel een beetje bang, want die beesten zijn echt immens groot. Later zijn we een klein stukje verder gevaren en ik dacht dat we al een hele grote krokodil hadden gezien, maar toen kwam er een krokodil die nog groter was dan onze boot! Dit was de alfa krokodil, er kwam ook nog een kleinere kijken en toen werd de grote krokodil boos en die viel de kleine aan. Dat was echt super vet om te zien! De man zei dat iedereen uit keek voor de alfa omdat hij ze aan kon vallen als ze in zijn territorium kwamen en dan komen ze er niet levend uit.

Na deze super gave ervaring zijn we naar het litchfield national park gereden. We hebben 3 stops gemaakt bij watervallen. WOW deze waren echt super indrukwekkend en allemaal zo verschillend. Onderweg vertelde onze gids ook verschillende dingen, zoals de termite mounds. Indrukwekkend om te zien hoe zulke kleine beestjes zoiets kunnen maken want het kan wel meer dan 3 meter hoog worden.

Het was een indrukwekkende en vermoeiende dag en ik heb veel dingen geleerd! Litchfield national park in Northern Territory is echt een DO als je hier komt!

21-9-2017

Vandaag heb ik lekker uitgeslapen, wat niet zo vaak kan. Hierna ben ik een beetje door Darwin gelopen om alles te verkennen. Eindelijk een goeie en niet te dure kapper gevonden die mijn haar direct kon knippen! Na 10 maanden niet te hebben geknipt, en mijn haar inmiddels al weer lang en dood was, ben ik toch maar weer voor het korte gegaan! Verder heb ik een wasje gedraaid, want ik hou er niet van als ik mijn kleren langer aan moet dan 1 dag en niet zoveel kleren heb omdat mijn backpack al overvol is hahah:p Hij was namelijk 19 kilo toen ik op het vliegveld aan kwam! En dat is zo’n 5 kilo zwaarder dan waar ik mee gekomen ben, niet dat ik weet hoe dat kan want zoveel heb ik niet eens gekocht en heb zelfs al dingen weggegooid! Hierna ben ik weer rond gaan lopen want ik had wel zin in een cocktail. Ik dacht dat ik een lekkere cocktail had besteld, maar alleen van de lucht begon ik al bijna te kotsen, naja toch maar geprobeerd maar uiteindelijk had ik hem laten staan. Uiteindelijk kon ik wel een nieuwe uitkiezen nadat ze zagen dat ik hem niet had gedronken, dat was wel super aardig! ’s Avonds heb ik besloten om naar de bioscoop te gaan die 2 minuten verderop van mijn hostel is. Hier heb ik de film IT gekeken. Hierna ben ik naar mijn hostel gegaan en even gebeld met het thuisfront en hierna gaan slapen.

De dag erna heb ik lekker aan het zwembad gelegen om een kleurtje bij te krijgen, maar goed ik ben niet zo goed in om lang in de zon te liggen want dat wordt me al snel te warm en te saai. Na 2 uurtjes was ik dit dan ook zat, hierna weer een beetje rondgezworven door Darwin, lekker op terrasje gezeten en ’s avonds optijd naar bed gegaan want de dag erna had ik een tour!

Vandaag 23 september ben ik naar het Kakadu National Park geweest. Helaas maar 1 dag. Ik had namelijk eerst een 3-daagse trip geboekt omdat het een heel groot park is (helft van Nl om je een beeld te geven) en je zo meer relaxed kunt reizen en meer dingen kunt doen. Helaas ging deze dus niet door, toen is er een 2-daagse trip geboekt maar die ging op het laatste moment ook niet meer doorL (te weinig aanmeldingen). Naja toen werd het een dag tour, ook prima ik ga er in ieder geval nog heen! Om half 6 ’s morgens werd ik opgepikt bij mijn hostel. Alleen ik was al een kwartier van te voren buiten en toen kwam het. ’s nachts en overdag lopen er altijd heel veel aboriginals rond. Ze zien er eigenlijk ook best wel eng uit… (kunnen ze best wel aardig om zijn hoor!) Maar goed, ik zat daar in mijn eentje, niemand op straat, behalve de dronken abo’s. Deze man kwam steeeeds dichter bij mij, ben ik ergens gaan zitten waar ze m’n tas niet konden afpakken of ingraaien zonder dat ik het merk. Toen begon hij in 1x tegen mij te praten, ik dit eerst proberen te negeren wat best wel raar was, in de hoop dat hij wel weg liep. Helaas was dit niet het geval en hij ging naast mij zitten en toen kon ik hem helaas niet meer negeren. Ik zat nog te denken om weg te rennen naar een winkeltje verderop die nog open was (24/7). Alleen wilde ik mijn tour niet missen, veel te duur haha. Naja later was het wel prima, nog wel steeds op mijn hoede, kwamen er 2 andere mannen aan lopen om een cirkeltje om mij heen gingen ze een abo taal praten, waren ze aan het schreeuwen……. HELP dat was het enige wat ik dacht hahaha. Naja allemaal goed gegaan uiteindelijk, maar toch best wel eng:p Gelukkig kwam het busje eraan en ben ik snel weggegaan. In de bus snel gecheckt of ik nog alles had:P jeeejj de tour kon beginnen. Helaas moesten we eerst 3 uur rijden voordat we er waren, praten die man, ik ben volgens mij in slaap gevallen zo interessant hahaha. Het was alleen eigenlijk ook wel interessant alleen was het zoveel. Eindelijk aangekomen in het park, was ik teleurgesteld dat hij zei dat we niet konden zwemmen….. en het was zo warm! We zijn naar verschillende plekjes gegaan, veel geleerd over de aboriginal cultuur. Elke stam heeft zo zijn eigen taal, in heel Australië zijn er wel minstens 300 verschillende aboriginal talen. En ze kunnen elkaar ook nog niet eens verstaan. De abo’s in kakadu hebben 6 seizoenen in een jaar en trokken dus het hele jaar rond, er zijn ook verschillende rotstekeningen te zien (zonder gids zijn ze echt lastig te zien omdat het allemaal best wel vervaagd is). Later zijn we nog weer de rivier op gegaan met natuurlijk super veel krokodillen. Het was op dit moment hoog water, dus de zout water krokodillen (salties) waren in de rivier aanwezig samen met de zoetwater krokodillen (freshies). Op en gegeven moment zag je er gewoon een stuk of 4 langs je boot zwemmen, jakk.. Deze rivier was een scheiding tussen kakadu en arnhem land. Arnhemland is ¾ van nederland en je hebt toestemming nodig om in dat gebied te mogen, je mag er dus niet zomaar in. Dit land wordt beheerd door de abo’s. Arnhemland komt aan de naam omdat er een NL boot hier was die Arnhem heette en de kust verkende. Wij mochten op een prachtig plekje langs de rivier even op Arnhemland komen. Na deze leuke boottrip zijn we onderweg nog een paar keer kort gestopt om bijvoorbeeld wetlands te bekijken, hier waren veel vogels etc. aanwezig echt leuk om te zien hoeveel verschillende soorten vogels en dieren zo bij elkaar zijn. Naja en voor de rest heb ik de hele terugweg geslapen.

Reacties

Reacties

Paulien

Fijn dat alles zo goed en mooi gaat. Geniet nog van de laatste maanden.
Ook weer fijn je terug te zien. Veel gebeurt hier.

Leonie

Jette wat een mooie ervaringen weer. Je maakt wat mee. Maar IT kijken in je eentje in een ver land, hmmm ... dat had ik iig niet gedaan ?. Fijne vakantie nog. Ik kijk uit naar je volgende belevenissen.

Ellen

Wat een belevenissen gaaf man geniet nog even nu het nog kan groetjes en dikke knuf ?

Carla

Jeetje Jette wat zie en beleef je veel! Pas goed op jezelf en have fun!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active