jettegeuke.reismee.nl

Paasweekend

14 april

We hebben overnacht in het Booti Booti National park. We stonden vlak naast de zee dus hebben we besloten om de zonsopgang te bekijken. Wel een beetje vroeg opstaan maar dit was het allemaal waard. Wat was dit leuk om te doen! Na de zonsopgang hebben we eventjes ontbeten en zijn we verder gereden naar Forster. Hier hebben we een lekkere strandmorgen gehad en zijn we lekker een beetje bijgekleurd! Dit mocht ook wel een keertje. Toen begon het een beetje bewolkt te worden en ik had niet meer zo’n zin om op het strand te liggen omdat de golven veel te hoog waren en ik dan niet in de zee ga (scheiterd ben ik he;p). Naja toch zijn we op het goede moment weggegaan want hierna begon het te regenen. We zijn doorgereden naar Port Macquarie, onderweg probeerden we al een camping te vinden maar omdat het paasweekend is zaten bijna alle campings al vol of ze waren echt super duur. Na veel bellen hebben we er uiteindelijk eentje kunnen vinden voor een redelijke prijs. In de middag zijn we naar het koalaziekenhuis gegaan, net optijd voor de rondleiding. Dit was best leuk om eens te zien. De meeste koala’s worden gewoon ziek door de rotzooi die wij laten slingeren, hierdoor krijgen ze de ziekte chlamydia (niet hetzelfde als bij ons) maar hierdoor kunnen ze blind worden omdat ze een soort van ontsteking bij de ogen krijgen. Vaak worden ze ook aangereden door auto’s of aangevallen door honden waardoor ze hier ook terecht komen. Ze doen dit allemaal geheel vrijwillig en leven op het geld wat ze van mensen binnen krijgen.

15 april

De ochtend zijn we begonnen met rijst koken, als we op een camping staan proberen we hier altijd te koken omdat we niet zoveel gas in onze camper hebben. Daarna zijn we naar de supermarkt gereden om paasinkopen te doen, lekker ontbijtje en natuurlijk een chocolade paashaas!!! Vervolgens zijn we naar Crescent Head gereden, dit stond namelijk bekend om dat veel mensen skateboarden en daarna gingen surfen. Hier hebben we even aan het strand gelegen. Helaas zijn we niet echt de zee in gegaan omdat er een riviertje uitmondde aan de zee. Dit water was erg bruin en stonk heel erg. We zijn op de helft van de middag vertrokken naar onze volgende bestemming: South West Rocks. Hier hebben we gegeten en na de tijd ben ik opzoek gegaan naar de wc. Het was al redelijk donker, ik had een wc gevonden alleen was die gesloten. Dus ik dacht ga ik maar eventjes verder zoeken, beter had ik dit niet kunnen doen want op een gegeven moment was ik de weg kwijt… Ik wist zelfs niet meer van welke kant ik kwam haha. Liep ik daar in mijn eentje rond te zwerven. Uiteindelijk kwam ik gelukkig weer in de winkelstraat uit en wist ik hoe ik terug moest lopen. Alleen helaas geen geopende public toilet gevonden. We hebben de avond afgesloten met een potje 1000 punten kaarten en die heb ik gewonnen!!:)

16 april

1e Paasdag! We zijn de ochtend goed begonnen in South West Rocks. De dag ervoor hadden we een lekker paasontbijt gehaald die we nu lekker konden opeten! Met lekkere eigen gemaakt broodjes gezond (geen ei erbij) en andere lekkere dingen hebben we ervan genoten! We konden trouwens lekker buiten zitten, hoe lekker. Hierna zijn we naar Coffs Harbour gereden. Hier zijn we ’s morgens eerst naar een marktje gereden waar ze allemaal dingen zelf maakten, dus allemaal zelfgemaakte dingetjes. Toen we naar onze camper liepen hebben we een smoothie gehad bij het cafeetje waar we de camper hadden geparkeerd. Dit was toevallig ook bij een soort van dolfijnenpark, we moesten naar de wc en konden dus zo het park op lopen. We zijn toen ook het park opgelopen en zagen achteraf dat je hier voor moest betalen, oepsiee. Later zijn we naar Jetty Beach gegaan omdat we stand up paddle wilden doen. Hier spraken we de man en hij zei dat het ook op een andere plek kon namelijk boambee creek reserve. Hier zijn we naar toe gereden en hebben een uur stand up paddling gedaan. Wat was dit gaaf zeg! Nu gaan we weer lekker slapen!

17 april

De 2e paasdag! Vandaag hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan. We hebben eerst weer ontbeten, de restjes van gisteren. Vervolgens zijn we naar Ballina gereden. Ondertussen hebben we nog wel eerst een stop gedaan en een milkshake gedronken in Angourie. Toen we verder reden naar Ballina kwamen we in een dikke file, dit heeft ons wel 2 uur gekost. We dachten dat er veel te doen was in Ballina, maar eigenlijk was het helemaal niks aan, we hebben wel eventjes rond gelopen maar hebben toen al snel besloten om door te gaan naar Byron Bay. In Byron Bay hebben we op een terras gezeten en een potje gekaart en alweer heb ik gewonnen!! Zal de volgende keer wel andersom zijn;p. Het werd later wel een beetje frisjes en zijn toen weer terug naar Ballina gereden om te overnachten omdat ze in Byron Bay erg streng zijn met wildkamperen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active