jettegeuke.reismee.nl

Reis met mama deel 2

Onze 2 daagse trip naar de Whitsundays gaat beginnen! Eerst verzamelen in de haven, wat een mooie boten staan daar! We hoopten eigenlijk stiekem dat wij met zo’n mooie boot gingen maar helaas haha. Wij zaten op een zeilboot, ook erg leuk! We hebben 2 keer gesnorkeld. Op de eerste plek waren er echt hele bijzondere vissen. Onze tourguide vond het heel grappig om op de plek waar je snorkelde iets eten te gooien, waardoor alle vissen op je afstormden. Best wel eng hahaha want ze begonnen echt tegen je aan te zwemmen (I know, ik ben geen held haha). De tweede plek waar we gingen snorkelen kwamen we voor het koraal, echt heel erg bijzonder dat wij dit mochten meemaken! Hierna zijn we naar onze overnachtingsplek gevaren lekker avond eten gehad. ’s Nachts werd ik wel een paar keer wakker omdat t regende en de boot heel erg schommelde…. De volgende dag zijn we naar Whitehaven Beach gevaren. WAUW dit is echt het mooiste strand wat ik ooit heb gezien, het zand is namelijk het witste strand op de hele wereld. Hier mochten we dan ook 3 uurtjes van genieten!!! Ben helemaal geen strand mens, maar hier kon ik wel een hele dag liggen! Alleen was het wel zonde dat wanneer je de zee in wilde dat je een stingersuit aan moest. Veels te veel geklooi om dat ding aan en uit te trekken, dus ik ben er alleen maar met mijn voeten door heen gelopen. Hierna zijn we weer terug gevaren naar Airlie Beach. Onderweg heb ik nog een dolfijn gezien, mama helaas niet en een hamerhaai die een rog aan het achtervolgen was. Zo bijzonder! ’s avonds zijn we optijd gaan slapen want we waren echt kapot, in de boot hebben we beide namelijk niet zo goed geslapen haha.

Vandaag een rijdagje voor de boeg! Het was erg slecht weer en we moesten een aantal kilometers maken tot onze volgende bestemming. Onderweg zijn we nog gestopt bij een nationaal park, waar mama haar eerste walibi’s heeft gezien!! Helemaal blij was ze. We hebben en klein stukje gelopen naar een watervalletje. Hierna zijn we verder gereden. Wij hadden een voor de tijd een soort van reisroute gekregen met punten wat de moeite waard waren om te bekijken. Zo raadden ze ook aan om naar het plaatsje Paluma te gaan, om zo niet elke keer alleen maar over de snelweg te rijden. Paluma is een dorpje boven op de berg, dus we moesten de berg op, erg leuk weggetje om te rijden. Toen we bijna boven waren reden we in de wolken, helaas regende het wel erg hard. Voordat we de berg opreden, vroeg ik nog moeten we tanken. Mama ‘nee hoor, we hebben er nog genoeg in zitten’. Ik er maar op vertrouwen dat het zo was. Toen we boven op de berg waren begon ze hem toch wel een beetje te knijpen, we zagen een benzinepomp op een bordje staan, dus reden we die kant op. Toen moesten we over dirtroad wat niet mag met een gehuurde camper en al helemaal niet slim is als het regent om er met een gewone auto op te gaan. Oja en om ook er nog bij te vertellen, hier was 0.0 bereik, dus als we er stonden met een lege tank of vast stonden hadden we en probleem want er kwam hier niet heel erg veel verkeer langs. Toen kwamen we iemand tegen en vroegen we waar het dichtstbijzijnde tankstation was, hiervoor moesten we weer de berg af en dit was ongeveer nog 30 kilometer… vlak hierna begon het lampje te branden.. Wij allebei in paniek en ik chagerijnig omdat ik hier al een paar keer voor had gewaarschuwd…. Uiteindelijk hebben we het nog maar net gemaakt tot het tankstation en kunnen we er achteraf nog best hard om lachen.. Alleen op dat moment niet hahah. Gelukkig was er nog een aardige mevrouw op de camping die eigenlijk al gesloten was, en toch nog wel eventjes op ons wilde wachtenJ

De dag erna zijn we weer gaan rijden, dit keer gelukkig met een tank vol. Een kleine stop in mission beach, helaas viel ons dit een beetje tegen met wat ze ons hadden verteld, er was namelijk niks te doen. In ieder geval niet voor een korte stop. Vervolgens zijn we nog weer een paar 100 km verder gereden en zijn we uiteindelijk gestopt in Port Douglas. Wat trouwens een erg leuk plaatsje is om te bezoeken! Leuke winkeltjes en het hele plaatsje ziet er gewoon gezellig uit!

Na Port Douglas stond Cape Tribulation in ons rijtje! Hier moest je met een ferry de rivier over, de weg naar Cape tribulation was een klein beetje glad en soms begonnen onze banden een beetje te slippen… super eng!!! Het was erg slecht weer helaas… maar hoe meer wij naar boven gingen werd het weer ook beetje bij beetje weer beterJ Eerst waren we te ver gereden bij Cape Tribulation, we waren al weer op de dirt road aan het rijden en ik wist dat wanneer we op de dirt road waren dat we te ver waren.. oepsiee! Hierna hadden we het ook snel gevonden. Wauw wat een mooi stukje is Cape Trib zeg! lijkt net of je op het eind van de wereld bent, in ieder geval zo voelde het voor ons. Hierna zijn we bij een camping aan gereden, eerst dachten we dat het een goede camping was.. helaas de wc’s en de douches waren erg smerig, de eerste en de enige camping die we tot nu toe hebben gehad die niet zo goed was. En natuurlijk zat er een hele dikke spin voor het wc gebouw….. BAH nog steeds, ook al ben ik hier een jaar, ben ik nog steeds een bange scheiterd voor spinnen en spinnetjes!! Ze zijn gewoon heel erg smerig en eng. En alles hier in Australië is giftig en dodelijk omdat ik het verschil niet weet haha. We hebben nog een klein wandelingetje gemaakt, was heel erg bijzonder. We zagen namelijk allemaal krabben met verschillende kleuren.

Ze raadden ons aan om hier 2 dagen te verblijven, maar ma en ik zijn in dat opzicht wel een beetje hetzelfde, als wij het gezien hebben willen we verder. Wij hadden het zat in 1 dag kunnen redden. We hebben ’s avonds nog wel kangaroo en krokodil en emu gegeten! Dit was best wel goed te eten. De volgende dag zijn we optijd weg gegaan en hebben we nog een tour gemaakt over de rivier. We hebben hier wel geteld 1 grote krokodil gezien en 1 kleine. Voor mij was dit een beetje een teleurstelling omdat ik bij Darwin ook al 2 tours had gedaan en ik daar gewoon omsingeld was door krokodillen. En hier maar zo weinig. Maar goed voor ma was het een hele bijzondere ervaring, en natuurlijk ik vond het ook bijzonder want dit zie je niet elke dag! Echt een groot eng beest. Hierna zijn we nog een keer naar Port Douglas gegaan omdat het zo leuk was. Hierna zijn we door gereden naar Cairns. Hier hebben we echt op een super camping gezeten. Alles was schoon en heel erg goed voor elkaar.

Vanuit Cairns zijn we met de kabelbaan naar Kuranda gegaan, over de bergen. Erg leuk om te doen. Kuranda was ook een erg leuk plaatsje om te bezoeken, leuke winkeltjes en gezellige cafeetjes. Hierna moesten we met een 100 jaar oude trein terug door de bergen. Het was wel erg warm maar super leuk om dit te doen! De dag erna hebben we lekker bij het zwembad gelegen, maar 2 uurtjes want het is hier toch echt veeels te warm. Ik lig 2 minuten op het bankje en ik moet daarna weer afkoelen in het water, maar het water is ook warm hahaha. Schiet niet echt op he zo. Maar het was een heerlijk dagje.

Maandag 27e van november moesten we onze camper weer inleverenL het gaat allemaal zooo snel! Best wel onrealistisch.. dat ik hier zo lang heb gezeten, het voelt helemaal niet zo. Na dat we de camper hebben ingeleverd zijn we naar ons appartement gegaan waar we vertoeven tot de dag dat we Australië gaan verlaten. ’s Avonds zijn we nog lekker over de Esplanade gelopen en een cocktail gedronken die echt mierzoet was.. zelfs voor mij kan iets te zoet zijn haha.. voor de rest was de cocktail wel lekker hoor! De rest van de daagjes hebben we lekker gechild in onze kamer, het was echt super warm buiten, bijna te warm om iets te doen. We hebben de laatste dagen lekker genoten, koffers gepakt en lekker uitrusten!

De terugreis is best wel snel verlopen, na een tussenstop van 6 uur in Sydney waar we nog eventjes naar het operahouse en de harbourbridge zijn gegaan. Hierna hadden we een vlucht naar Doha (Qatar) en van Doha naar Amsterdam. Als verrassing hebben mijn vriendinnen mij opgewacht, Ellen en Leonie en papa en Sylke! Super leuk!! Best wel weer gek om iedereen Nederlands te horen praten maar goed dat went ook snel genoeg. Thuis weer een lekkere frikandel speciaal gehad en ’s avonds lekker in mijn eigen bedje gelegen! Wat was dat lekker zeg. Nou.. dit was dan mijn hele reis!

Reacties

Reacties

Anke

Welkom thuis Jette! Wat supergaaf dat je dit hebt gedaan en volbracht!!!

Annet

Fijn dat je een mooi jaar hebt gehad Jette, we hebben genoten van je verhalen vol met belevenissen en spinnen....
En nu... op naar de toekomst, het gaat vast allemaal op z’n ( spinnen) pootjes terecht komen.

Ine oude Egberink

Jette ik heb genoten van je reisverslagen. En wat een ervaring heb je opgedaan. Leuk om te lezen. En nu eerst weer landen in je vertrouwde omgeving.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active