jettegeuke.reismee.nl

Laatste vakantiedaagjes

25 april

Anzac day! Dit is een belangrijke Australische/Nieuw Zeelandse dag. Deze dag heeft te maken met de eerste grote militaire actie gedurende de eerste wereld oorlog. Anzac staat voor Australian and New Zealand Army Corps. We liepen de stad in en hoorden een optocht gaande. In de parade liepen allemaal corpsen, dit waren er echt heel erg veel, we hebben ruim 1,5 uur gekeken en het was nog steeds niet afgelopen. In de parade kwamen ook soms tanks etc. langs en veel muziekkorpsen. Toen kreeg ik weer echt zin om muziek te maken…. Helaas gaat dit voor mij nog wel eventjes duren……. Later hebben we een tochtje door brisbane gemaakt, door de botanische tuin en weer southbank. We waren rond een uur of 3 klaar met ons tochtje en zijn weer naar ons hostel gelopen. We hadden ’s avonds een kroegentocht dus gingen we ons hier al een beetje voor klaar maken! Om 7 uur begon de kroegentocht, we moesten hier 5$ voor betalen. In onze eerste kroeg kregen we een kan met drank en friet met kip. De drank was alleen niet te drinken, beetje jammer;p Later werd er een spel gespeeld namelijk de limbo dans. Aan het spel zat ook een prijs gebonden, de prijs was een reis naar fraser island. Helaas ben ik veel te stijf voor dit spel dus mijn kansen zag ik voor de tijd al dalen tot 0. Na dit spel werd er nog een drankje gedaan en liepen we door naar de volgende kroeg, hier kregen we een heel lekker shotjes. Hier werd karaoke gezongen als spel alleen een beetje jammer dat er van de 10 maar 1 iemand echt kon zingen:P Na de karaoke zijn we doorgelopen naar ons laatste kroegje. Dit was echt een hele leuke kroeg. De hele avond door werden er spellen gehouden. Alleen het thema waar de spellen mee gebonden waren was wat minder. Het thema was namelijk een beetje seksueel getint. Ik snap echt niet waarom mensen zo te koop met zichzelf gaan lopen, maar af en toe was het wel grappig om te zien. Na leuke mensen te hebben ontmoet vonden we het rond een uur of 2 wel tijd om te gaan…

26 november

Vandaag had het echt een hele leuke spannende dag moeten worden…. Want we zouden gaan skydiven! Gisteren hadden we een mailtje gekregen dat onze sprong een uur naar zou worden gezet, dit vonden we prima. Dus we zouden nu om 11 uur gaan springen in plaats van 12 uur. Iets eerder uit bed dan maar na een drankvol avondje. We waren onderweg naar het skydiven, de rit er naar toe duurde ongeveer 1,5 uur. Tijdens de treinreis kregen we een berichtje dat het in een keer weer 12 uur zou worden, dus wij hadden al echt iets van pff hadden we ook nog een uur langer kunnen slapen, dat hadden ze ook wel iets eerder kunnen bedenken! Naja het is niet anders, we vermaken ons wel. Eenmaal aangekomen bij het skydiven moesten we papieren invullen. We kregen te horen dat het nog niet zeker was of we vandaag wel konden springen en dat we dat nog te horen kregen. Wij baalden al een beetje omdat we wisten dat de weersvoorspellingen niet heel erg goed waren maar we hielden toch nog goede hoop. Na het invullen van de papieren gingen we weer zitten. 5 minuten later kregen we de mededeling, helaas het gaat vandaag niet door. BAM shit man!! We hadden er zoveel zin in. Het was namelijk niet veilig genoeg om te springen i.v.m. de wind en het weer. Wij baalden echt als een stekker. Dit zou namelijk onze afsluiter zijn van onze vakantie en omdat het al midden op de dag was konden we ook geen andere activiteit meer doen… dus wat echt een spannende leuke dag had moeten worden werd een redelijk saaie dag, namelijk kaarten en tas inpakken omdat we brisbane al hadden gezien en het regende. Later in de avond zijn we wel uit eten geweest bij vapiano wat ook nog wel even heel erg gezellig was. Hierna zijn we weer terug gelopen en gaan slapen omdat we de volgende dag er weer optijd uit moesten omdat we weer terug moeten vliegen.

Leonie

Wat jammer dat het skydiven niet doorging. Maar ja, het weer kun je nu eenmaal niet veranderen. Prachtige foto's. Volgens mij was het ondanks af en toe wat minder weer een prachtige vakantie ;-). Was jij de enige persoon bij de karaoke die kon zingen of was er toch nog een tweede persoon? ;-). Bedankt weer voor deze leuke update. Back to work, maar dus ook back to the money ;-)). Veel plezier nog.

irma

Idd jammer vh skydive maar ze kunnen geen risico nemen allebei goede terugvlucht en Jette veel plezier weer met t werk.trouwens gave foto's gr