jettegeuke.reismee.nl

surfers paradise & Noosa

20 april

Na een regenachtige nacht en een regenachtig beginnende ochtend zijn we verder gereden. We zijn naar surfers paradise gegaan. Helaas was vandaag het weer niet zo leuk. Het regende af en toe. Gelukkig kon je hier wel leuk shoppen. Ik heb hier mijn vlucht terug geboekt van Brisbane naar Sydney, bleeghh het komt al heel dicht bij.. Ik heb eigenlijk nog geen zin om weer te gaan werken. Hierna zijn we naar het strand gelopen en kwamen we langs een goedkoop mani- en pedicure winkeltje. Hier zijn we naar binnen gegaan en hebben ons lekker laten verwennen, lekker in een massage stoel, heerlijk! Ook heb ik nieuwe schoenen gekocht voor het werk omdat mijn andere kapot waren. Hierna zijn we door gereden naar Mount Tambourine en hier gaan we ook weer overnachten.

21 april

Vandaag hadden we als plan om naar de glow worm caves te gaan. Maar natuurlijk waren wij weer veeel te vroeg wakker en hebben we besloten om een wandeling te gaan maken. Op de borden stond dat er een rainforest walk te doen was dus wij dachten, laten we die maar eens doen! Naja deze wandeling stelde niks voor want binnen 15 minuten waren wij alweer terwijl er op het bord stond dat je er 30 minuten over deed wat eigenlijk ook al super kort was. Nu hadden we nog steeds veel te veel tijd over omdat de glow worm caves pas om 10 uur op gingen en het was nu nog maar half 9. We zijn toen maar ergens wat gaan drinken en besloten wat onze volgende bestemming was. Hierna zijn we naar de glow worm caves gereden. Deze cave hebben ze zelf gemaakt omdat de glow worms bijna nergens leven. Ze leven namelijk alleen in Australië en Nieuw Zeeland. Het was best wel bijzonder om dit te zien, loop je in een hele donkere grot en dan zie je allemaal lichtjes van de wormpjes. De wormpjes geven alleen licht als ze honger hebben en leven in een donkere vochtige omgeving. Na deze rondleiding zijn we doorgereden naar de rainforest skywalk, toen we daar aankwamen stond er al iemand om onze plek aan te wijzen voor de camper. Dit vonden we al best raar, toen we naar binnenliepen zagen we een kassa staan en zij vertelde dat je voor 1,5 km 19,50 dollar moest betalen. Die zijn gek! Dat gaan wij dus echt niet doen en zijn we weer weggegaan en een ander klein wandelingetje gemaakt. Hierna zijn we door gereden naar Noosa en hebben we een camping opgezocht. Helaaass (maar niet heus) was onze gekookte spaghetti niet meer helemaal goed en moesten we zomaar uit eten. We hebben lekker bij een aziatisch restaurant gezeten en dit was heel erg lekker. Later hebben we nog ergens lekker en drankje gegaan en hierna zijn we weer terug gegaan naar de camping.

22 april

Regen, wat houden we er van:P Helaas werden we weer wakker in de regen en hadden we nog was buiten hangen met als resultaat dat dit nog natter was toen we het uit hadden gewassen… Naja toch maar besloten om de droger te gebruiken voor bepaalde dingen omdat niet alles in ons mooie campertje kan hangen! Lekker in de bus weer ontbijten, eerst hadden we in de planning om een wandeling te maken en daarna aan het strand te liggen maar helaas liet het weer het niet toe. We zijn richting het nationale park van Noosa gereden om hier een wandeling te maken. Eerst moesten we zoeken naar een parkeerplekje, maar wij hebben altijd nog geluk gehad dat er of iemand weg ging of dat er nog 1 plekje was waar wij konden parkeren. Eerst hebben we nog ruim een uur gewacht in de bus omdat het super hard regende en daar hadden we niet zoveel zin aan. Hierna was het eindelijk droog en konden we beginnen met wandelen. We hebben ruim 4 uur gelopen door het nationale park. Het was halverwege de middag en hadden nog geen lunch gehad, besloten we om op de bankjes wat overal staan in de nationale parken wat te gaan eten. Helaas vonden de kippen/kalkoenen of hoe die beesten ook heten ons eten ook wel erg interessant en sprongen zelfs bij ons op tafel. Ik als held op sokken vond dit maar niks en Annemarie ging ze achterna met de ice tea fles, dit was nog best een hele klus omdat ze niet echt bang voor ons waren:p Uiteindelijk is het gelukt en liep er later een jochie achter de beesten aan zodat wij er geen last meer van hadden. Hierna zijn we gereden naar Redcliffe en hebben hier weer wildgekampeerd. Hier stonden we naast een busje en we vonden het er al een beetje gek uit zien maar dachten van och jaa ’t gaat vast wel goed. Er stonden een paar mannen die nadat wij terug liepen van de wc zeiden dat we even op een andere parkeerplaats moesten gaan staan want dit was een ‘angry woman’ , later legden ze uit dat ze verslaafd was aan verf snuiven en heel agressief kon zijn.