jettegeuke.reismee.nl

30 december tot en met 3 januari

Ben ik weeer!! De dag voor oudjaarsdag heb ik bijzonder weinig uitgevreten! Ik had steeds het gevoel dat ik Sydney wel zo’n beetje gezien had en ik kom nog een keer weer terug, dus wil niet alles al een keertje hebben gedaan! Ik heb deze dag een beetje gechild met een paar kamergenootjes van mij! Af en toe een praatje, filmpje erbij super relaxed! Ook ben ik een beetje op onderzoek uit gegaan vanaf waar je het vuurwerk allemaal kon zien tijdens oudjaarsnacht/nieuwjaarsnacht.

De volgende dag was het oudjaarsdag!!! Super spannend vond ik dit! Laatste dag van 2016, normaal vier je dit met vrienden en familie! Nu was iedereen aan het uitslapen, en ik was natuurlijk om 8 uur al klaar wakker omdat ik de dag ervoor niks had gedaan! Toen ben ik maar opzoek gegaan naar een slaapzak, omdat ik die toch nodig zou hebben een dezer weken voor het werk. Ook ben ik opzoek gegaan naar een lekker ontbijtje, de laatste dit jaar en die moet natuurlijk goed zijn! Alleen was bijna alles gesloten wat een beetje zonde was :P. Uiteindelijk was iedereen rond een uur of 12 ontwaakt en hebben we afgesproken om rond 1 uur af te spreken en dan een mooie plek uit te gaan zoeken. We waren een beetje aan het lopen en we kwamen aan op Darling Harbour, een hele mooie plek om het vuurwerk te zien. Alleen ik was het hier niet helemaal mee eens haha en zij wilden daar perse gaan zitten. Ik was een beetje teleurgesteld omdat ik graag de Harbour Bridge en The Opera House wilde zien tijdens het vuurwerk. Dus ik zei dit, en gelukkig wilde een ander meisje dat ook! Dus we zijn op de ferry gestapt, en onder de Harbour Bridge uitgestapt. Toen vonden we onze perfecte plaats! Wij helemaal blij, en ik ook, want nu hoefde ik het niet alleen te vieren! Uiteindelijk hebben we de andere meiden toch overgehaald en zijn ze gekomen. Vanaf 3 uur ’s middags hebben we gewacht. Ik lijk wel gek! 9 uur lang wachten voor 10 minuutjes vuurwerk! Maar dit was het echt wel waard! Naja eigenlijk lieg ik nu een beetje:P want om 9 uur was er nog een kindervuurwerk show! Wauw dit was al echt indrukwekkend, wat voor vuurwerk zou er om 12 uur dan wel niet zijn! De tijd ging wel echt super snel! Het voelde niet als 9 uur lang, al had ik echt een hele zere kont van het zitten, soms wel een stukje gelopen, maar dan nog haha. En toen was het bijna 12 uur!!!! De spanning steeg, je kon het bij iedereen merken! Camera’s in de aanslag! 90 seconden afgeteld en toen was het zover, het begon bij The Opera House en de Harbour Bridge, kreeg er gewoon kippenvel van! Van onze plek konden we het vuurwerk zien op 3 plekken! Ik probeerde zoveel mogelijk te filmen, maar wist niet zo goed waar ik mijn camera moest houden! Dus soms richtte ik mijn camera ergens op en keek ik naar iets anders, want ik dacht kan het wel weer terug zien en het staat in mijn geheugen dus heb ik niks gemist!! (slim he;p) Elke keer gingen er verschillende gedachten door mij heen! Gewoon dat ik hier mag en kan staan in Sydney, tijdens nieuwjaarsnacht. WAUW! De gemengde gevoelens die ik had heb ik natuurlijk ook toegelaten, de minder leuke momenten dit jaar, maar ook wat mij dat gebracht heeft en waar ik nu sta! Zonder die minder leuke momenten had ik hier niet gestaan! Het positief bekijken kan soms heel lastig zijn en vooral om het ook daadwerkelijk uit te voeren, maar ik heb het wel geflikt!! Mag (best) trots zijn op mezelf!! De vuurwerkshow duurde zo’n 10 minuten en als je dan na gaat wat dat allemaal wel niet moet kosten haha pfoee dat wil je eigenlijk niet hahah. Hierna zijn we over de Harbour Bridge terug gelopen en zagen we ze opruimen. Wat gaat dit in een snel tempo zeg! Ze rennen gewoon en gooien het in de vrachtwagen omdat de weg weer vrij moet worden gemaakt voor verkeer. Eenmaal aangekomen bij het hostel was ik echt afgepeigerd, van dat wachten wordt je best lui haha nog even nagekletst met m’n kamergenootjes en toen snel gaan slapen!

Nieuwjaarsdag was weer een lambaldagje, nog lui van de dag ervoor! We hadden besloten om samen een lunch te doen omdat er iemand niet meer terug kwam naar het werk en we een afscheidslunch besloten te doen. Hierna wilden ze naar het Hyde Park en de St. Mary Cathedral. Ik was hier al geweest en had niet zoveel zin om hier weer heen te gaan omdat ik dit misschien ook nog met Annemarie ga doen! en 3 x alles bekijken gaat me een klein beetje te ver:p Na nog een beetje rond gelopen te hebben zo her en der ben ik daarna weer terug gegaan om contact op te nemen met mijn werkgever, omdat hij wilde kijken of hij nog werk voor mij had aankomende week. Helaas/ maar ook gelukkig had hij dit niet. Dus ik had nog lekker een extra weekje vrij! Mijn hostel was geboekt tot 2 januari, dus de rest van de week moest ik nog een beetje plannen. Ik heb gekeken naar het goedkoopste hostel, dit was in Surry Hills, op internet stond beschreven dat dit een hippe wijk was dus ik dacht let’s go! Dicht bij Centennial park, dus ik dacht lekker beetje rondwandelen etc. voor de rest had ik nog geen planning gemaakt.

2 januari ben ik optijd vertrokken naar het hostel. Helaas was het niet echt mooi weer. Elke keer een beetje mot regen en dan weer droog. Naja toch maar een stuk rond gewandeld na mijn backpack te hebben gedropt. Heb het weer toch maar voordeel van de twijfel gegeven hahah. Met elke x een beetje regen toch maar doorgelopen, alleen het werd er niet zoveel leuker op:p. Hierna heb ik besloten om een cafeetje o.i.d. op te zoeken om lekker te zitten en te relaxen. Met een lekkere kop thee, want erg warm was het niet, en een heeeeerlijk gebakje! Hierna ben ik naar het park tegenover het hostel gegaan. Gelukkig was het een uur lang droog en heb ik daar gechild totdat ik kon inchecken! Hierna weet ik eigenlijk niet meer zo goed wat ik heb gedaan, ik weet dat ik een heeeerlijke biefstuk heb gegeten en nog heb geskypt! Dat was het volgens mij haha. Oja, heb bedacht waar ik mijn volgende dagen zou besteden. Ik wilde al een beetje weer richting Nyngan gaan, dus heb ik een hostel geboekt in Katoomba voor 2 nachten in het Blue Mountains hostel.

Na een gratis ontbijtje ben ik vertrokken met de trein, eerst opzoek naar de trein en eerst had ik mijn navigatie aan. Hierna bedacht ik me dat ik zonder kon, maar goed Jetje kan niet zo goed luisteren naar zo’n apparaat dus ben ik kats de verkeerde kant op gelopen hahahah, dom dom. Toch maar weer aan gezet, en me dus zo ongeveer een half uur verlopen, oeps! Toen was ik dus net optijd voor de trein, rennend met mijn veel te zware backpack. Helaas was de trein overvol en moest ik 2,5 uur staan. Mensen die geïrriteerd naar mijn backpack keken omdat die soms een beetje in de weg stond:P naja kon er ook niet veel aan doen moeten ze de trein maar groter maken haha. Eindelijk waren de 2,5 uur voorbij in de veel te volgepropte trein! Toen opzoek naar mijn hostel. Eerst liep ik er voorbij omdat het totaal niet opviel. Best een prima hostel! Lekker ruim, beter dan de kleine opgepropte ruimtes in Sydney! Na een paar praatjes gemaakt te hebben, besloot ik te gaan wandelen en te verkennen! Iemand bood aan om mij gezelschap te houden en hij kende de omgeving best goed. Ik had gewoon mijn sneakers aan, want ik dacht gewoon verkennen. Zijn naar de Three Sisters geweest en Echopoint. Op een gegeven moment moesten we een paar trappen naar beneden. Naja een paar, volgens mij duurde het wel een half uur! (niks overdrijven) en toen kwamen mensen naar boven lopen en hoorde ze hijgen. Ik dacht ojeeee we moeten er ook weer op, ik ga dood!!! Eerst was ik nog vrij positief, want ik dacht ik kom hier wel weer omdat het echt super mooi was. Tot dat ik de trappen weer op moest. Na de eerste 50 treden was ik al half dood, mijn benen voelden als lood. En ik denk dat we nog niet eens op 1/10 waren hahaha, dus erg positief kon ik niet zijn;p naja je moet toch door, want ik had ook niet zo’n zin om bij al het ongedierte en vooral de spinnen te gaan slapen! Toen we eindelijk boven waren, met de nodige tussenstops ghehe. Hierna was alles gelukkig een beetje vlakker, in ieder geval niet zoveel trappen. Maar wat een geweldig uitzicht hier! Dat is waar ik elke keer nog wel naar gekeken heb, mijn excuus om te stoppen:P even naar het uitzicht kijken haha. Toen we terug waren in het hostel was het al half 9. Ik was echt afgepeigerd, in ieder geval mijn benen waren dat! Ik had ondertussen ergens nog een broodje kebab gehaald en wilde dit in het hostel opeten. Tijdens dat ik aan het eten was kwam er een man die niet wilde stoppen met praten en kon er niet tussen komen. Helaas was mijn eten al koud, omdat hij al meer dan een half uur aan het praten was! Scheelt dat je het nog kunt eten als t niet meer echt warm is. Hierna ben ik naar mijn kamer gegaan en gaan slapen!

Tot de volgende keerr!!!

Reacties

Reacties

yvonne eerdman

Hee topper!

veel plezier daar!!!

Lieve groetjes Yvonne

Ellen

Hoi Jetseklets wat een mooi verhaal heb je weer geschreven, en wat maak je wat mee geniet er telkens van en moet veel lachen om je verhalen. Geniet nog lekker van je vakantie en ik ben super trots op je, je bent een toppertje, en always look on the bright side of life. Dikke knuffel van de honden en mij en Leonie.:)

Hennie en Herma

Hoi Jette,
Wat mooi om jou verhalen te lezen en wat een avontuur maak je mee. Knap dat je dit doet geniet ervan en hou je goed meid!!!!!
Groetjes van ons

Paulien

Hoi jette.
Gelukkiger kan het nieuwe jaar niet beginnen. De beste wensen voor 2017

Josephien Averes

Jette wat een prachtig verhaal weer, en wat goed dat je dit allemaal doet????

Peter

Hallo Jette, wanneer kunnen we weer iets lezen en bekijken?
Gaat het verder naar wens down under?
Laat snel iets van je horen zodra je internet hebt ????.
Peter, Ankie en de kids

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active