jettegeuke.reismee.nl

Sydney 26 t/m 29 december

2e kerstdag in Sydney was er boxing day. Dit is een dat dat er in bijna alle winkels grote uitverkopen zijn tot wel 50-70%. Ik had er eigenlijk al niet zo’n zin in want ik ben niet zo’n shopper haha maar ik dacht toch maar eventjes proberen! Toen ik die drukte gelijk al zag was ik er al gelijk klaar mee, dikke rijen voor de winkels ik heb het toch een dik uur volgehouden!! Knap he;p Later in de middag heb ik niet meer zoveel uitgevreten en lekker gerelaxed op mijn kamer. ’s Avonds hadden we in de planning staan om naar de moonlight cinema te gaan! Alleen de film leek me wat minder leuk, namelijk Fantastic beasts and where to find them. Uiteindelijk vond ik de film ook helemaal niet leuk haha maar het was super om het zo een keertje mee te maken! In een park in het donker film kijken! Ik zou het zo weer doen, alleen dan met een andere film hah!

27 december had ik lekker een dagje voor mezelf! Eerst heb ik lekker uitgeslapen en ben toen weggelopen zonder bestemming. Ik dacht ik zie wel waar ik uitkom! Ik ben langs de St. James Church gekomen, prachtig gebouw! Toen kwam ik aan in het Hyde park, met een mooie fontein waar verschillende trouwfoto’s worden gemaakt! En toen keek ik opzij en zag ik een prachtige kerk, beetje jammer dat er een stomme ijscokar voorstond waardoor je een kerk ziet met een ijscokar haha! Anders kreeg ik de kerk er niet helemaal op omdat hij zo groot was! De kerk heet de St. Mary Cathedral, als je een keer in Australië, Sydney, komt raad ik aan om deze te bekijken! Normaal ben ik niet zo’n kerk persoon, maar ik dacht laat ik gek doen en ga gewoon naar binnen heb toch tijd zat! Hierna ben ik weer overal een beetje langsgelopen en doorgegaan naar Darling Harbour. En toenn kreeg ik honger haha! Ik heb namelijk ontdekt dat er een VAPIANO zit in Sydney! Ik helemaal blij, want dit is mijn lievelings pasta/pizza restaurant in Nederland, beetje jammer dat het zo ver weg zit en er niet vaak heen ga! Duss heb ik maar besloten mezelf hier op te trakteren! Zoals gewoonlijk altijd hetzelfde gerecht, tagliatelle bolognese met chilipepers! Jamjam! Hierna ben ik weer terug gegaan naar mn kamer en lekker gechild filmpje gekeken en gekletst met mn kamergenootjes en geskypt ofcoursee.

De dag erna heb ik besloten om lekker een dagje strand te doen! Omdat ik al bij bondi beach ben geweest ben ik naar manly beach gegaan met de meiden! Op de ferry naar Manly beach, natuurlijk weer foto’s gemaakt van The opera house haha. Eenmaal aangekomen op Manly beach zag ik de golven al! Wat hoog! Ik ben al niet zo’n fan van hoge golven want die duwen mij altijd om, wat ook al was gebeurd op bondi beach waardoor ik kopje onder ging hahah, best grappig om te zien trouwens, behalve voor mij! Ik besloot dus om maar lekker uit het water te blijven, want had hier niet weer zin in. Later de middag mocht er ook niet meer worden gezwommen in verband met giftige kwallen en te sterkte stroming! We moesten optjid weer naar huis toe die middag, omdat we later in de avond iets heeel leuks hadden gepland! We hadden namelijk een gratis workshop paaldansen! Hahah dat was echt super grappig. Helaas voor jullie geen foto’s! Want dan zet ik mezelf voor schut omdat ik zo stijf als een hark ben:p Maar ik kan zeggen dat ik ooit in mijn leven een keer heb gepaaldanst haha! Ik was kapot na de workshop en ben toen lekker gaan slapen!

De 29e was er iemand jarig, en zijn we naar de Taronga zoo geweest! Normaal ben ik niet zo van de dierentuin, maar dit was echt een hele gave! Veel dieren die we in Nederland niet hebben! Het was die dag alleen 40 graden en zo benauwd dat het niet prettig was om rond te lopen. Zelfs als je stil stond en niks deed liep het zweet al over je rug! En dat terwijl de zon niet eens scheen! Ik vond ook dat de dierentuin een hele goede opzet had, omdat de Sealshow en de Vogelshow heel erg de veiligheid en hoe het er nu voorstond in de natuur benadrukten. Alles gaat uit naar de kwaliteit voor de verzorging van de dieren! Vanuit de dierentuin heb je ook een heel prachtig uitzicht op de harbour bridge en the opera house. ’s Avonds zijn we tot mijn grote blijdschap weer naar vapiano gegaan! Hierna zijn we uitgegaan, wat erg gezellig was maar veel te druk! Hierna kon ik slapen als een roosje!

Reacties

Reacties

Leonie

Wat een grappig verhaal heb je geschreven. Super leuk om te lezen. Lachstuip haha. Jette en Vapiano...altijd een succes. Als ik de rijen voor de winkels zie, vind ik het nog knap dat je het een uur hebt volgehouden. Wat een gekkenhuis. Ik was er niet eens aan begonnen. En die paaldansvoorstelling houden we wel te goed haha. Misschien doe ik wel met je mee. Stijve olijf 1 en 2. Veel plezier nog.

Ellen

Nou meid je hebt al weer veel meegemaakt en gezien. Dat je vapiano hebt ontdekt is helemaal een klapper :) lekker he zo'n pasta alsof je thuis bent;) . Nou Jetseklets geniet er nog even van, wij genieten hier ook van je verhalen. Groetjes en hou je taai:).

Joke Slot

Hallo Jette,
Wat leuk om je verhalen te lezen en je foto' te bekijken . Het is ook echt Jette wat ik lees ????.
Je verveelt je in ieder geval niet.
Jij hebt daar de jaarwisseling al gehad maar wij hebben t nog te goed???? . Ik wens je een heel fijn en gelukkig 2017 en hoop voor jou dat je een geweldige tijd hebt in Australië. Geniet er van en heeeeel veeeel lieve groetjes van mij ????

Joke Slot

Ooooh ik had smilies getikt maar t zijn vraagtekens geworden sorry , heb ik weer .

Peter, Ankie, Nina, Guus, Kristy

Jette we wensen je een heel gelukkig nieuwjaar! Dat je nog veel moois mag beleven in Australië. Geniet van je avontuur! Groetjes van de Alberger bokken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active