jettegeuke.reismee.nl

Sydney 23 t/m 25 december

Lekker een paar daagjes vrij met kerst en oud en nieuw!! Waar kun je dit beter vieren als in Sydney?! Het hostel is geboekt en hopss naar Sydney de 23e! na een reis van ongeveer 10 uur ben ik ongeveer rond 4 uur gearriveerd in Sydney! Ik had geluk dat ik al een beetje wist waar mijn hostel lag en dat ik niet echt hoefde te zoeken. Na een paar problemen met inchecken, omdat mijn Nederlandse pasjes niet werkten, dikke paniek. Lukte het later wel met mijn Australische bankpas! Gelukkig! Waarschijnlijk lag het aan dat de betaalautomaat de chip niet goed kon lezen, omdat ik later wel gewoon geld kon pinnen bij een andere automaat. Maar goed als je wilt inchecken en betalen en niks werkt na zo’n lange reis is dat echt niet leuk! Na twee weken niet zoveel variatie te hebben gegeten, had ik zin in een goed stuk vlees! In het huisje in Nyngan had je nl maar 1 pan wat niet echt een pan was, het was meer een opwarmplaatachtig iets. Na lang hebben rond gelopen omdat het hier stikt van de Chinese en andere rare cafeetjes kwam ik iets goed tegen! Voor 15 dollar dit is ongeveer 10 euro, heb ik een lekkere biefstuk gehad met patat en cola!! Wat wil je nog meer! Terwijl ik aan het wachten was, ik was alleen, kwam er iemand naar mij toe en vroeg of ik bij hen wilde zitten. Eerst dacht ik van is dat niet een beetje raar?! Maarja, toen dacht ik wat is nog leuker dan dat onbekende mensen zo aan je vragen of je bij hen wilt zitten! Het was gezellig ook nog! Het was een groep vrienden uit Sydney en hadden plannen om uit te gaan. Ze vroegen of ik mee wilde, naja, het was nu al gezellig dus ik dacht let’s try! Na even snel te hebben opgefrist en andere kleren te hebben aangedaan kwamen ze naar mijn hostel lopen. Hierna zijn we gelopen naar Darling Harbour wat een van de meest populaire uitgaansplaatsen is in Sydney. Na een paar drankjes te hebben gedaan vond ik het goed geweest, want het was een erg lange dag! De avond voelde als een droom, ten eerste ik ben in Sydney, ten tweede hoe gaaf dat onbekende mensen je gewoon vragen of je wat met ze wilt doen!!! Hierna kon ik heeeeeerlijk slapen!

Zaterdag de 24e begon mijn dag met een lekker relaxed ontbijtje! Hierna zijn we met de trein en de bus naar Bondi Beach gegaan! Eerst hebben we lekker op het strand gelegen, ook al was het bewolkt, ik ben zo rood als een kreeft. Want nadat ik uit het water was, wilde ik eerst wat opdrogen voordat ik wat zonnebrand op wilde smeren. Ik ben in slaapgevallen en toen ik wakker werd had ik eerst niks in de gaten. Na ongeveer 3 uur op het strand te hebben gelegen zijn we wat gaan wandelen, er loopt namelijk een pad vanaf Bondi Beach richting verschillende stranden, dus wanneer je dat pad loopt heb je een amazing view en kom je ook nog op verschillende stranden! Wat gaaf! Helaas was het niet zulk mooi weer en hebben we niet meer echt op het strand gelegen maar gewoon bekeken. De laatste 10 minuten begon het te regenen, alleen zijn deze regendruppels iets heel veel groter dan in Nederland dus we waren binnen een minuut al zeik nat. Gelukkig waren we bijna over. Hier hebben we eerst even wat gedronken en gegeten en zijn toen terug gegaan. ’s Avonds om 8 uur op kerstavond hadden we gereserveerd bij een restaurant Wolfies Grill. We dachten eerst dat het bij Darling Harbour lag, maar toen we de navigatie aan deden zagen we dat we een half uur moesten lopen en het was al 10 voor 8 hahaha. Na ook nog een keer verdwaald te zijn geweest kwamen we om half 9 aan. Met een super gaaf uitzicht op het Opera House en The Harbour Bridge, konden we genieten van ons veels te dure eten, voor je uitzicht moet je toch wat over hebben he! Toen we klaar waren hadden we geen zin om weer een half uur terug te lopen en hielden we een taxi aan die ons naar het uitgaanscentrum bracht. Alleen al 30 dollar om binnen te komen.. en daar komen de veel te dure drankjes ook nog over heen… huilen!!! Al met al was het wel een hele gezellige avond en daar gaat het uiteindelijk om!

1e kerstdag hebben we besloten om eerst wat langer te gaan liggen omdat we de vorige avond uit zijn geweest. Rond een uur of 12 wilden we ergens ontbijten, na ongeveer een uur hebben rondgezworven omdat alles dicht zat of je moest al gelijk aan een grote maaltijd. Hier hadden we niet heel erg veel zin in, toen kwamen we een burger tentje tegen en die zag er heel goed uit, ook wel een hele maaltijd, maar anders. Na hier lekker te hebben gerelaxed, kwamen we op het idee om met de ferry gewoon een beetje rond te varen. We zijn uitgestapt aan de andere kant van de Harbour Bridge en The Opera House. Wat een geweldig uitzicht!!!! Natuurlijk een paar fotootjes gemaakt. Hierna zijn we met de ferry naar de overkant gegaan en gelopen door de Botanical Garden. Niet dat ik dit heel erg veel aan vond want het leek meer op een park. Hierna zijn we naar ons hostel gelopen en heb ik de avond lekker relaxed en skypend doorgebracht!! Alleen het kerstgevoel ontbreekt een beetje omdat het hier zo rond de 30 graden is nu.

Natuurlijk Fijne Kerst allemaal!!!!

Reacties

Reacties

Carla

Zo te lezen heb je het naar je zin Jette!! Toch raar kerst vieren met 30 graden! Genieten maar daar in Sydney.

Mams

Genieten, genieten, genieten....Top meid. Ben trots op jou!! Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active