jettegeuke.reismee.nl

Reis naar Nyngan

inmiddels al weer 2 weken geleden, maar hier komt ie!

De reis gaat eindelijk beginnen! Niet wetende wat ik precies kan verwachten van het werk, spannend… De reis begint met een 3-urige busrit naar Brisbane, lekker slapen want de week was vermoeiend maar erg leuk. Om 8 uur ’s avonds ben ik aangekomen bij het partyhostel Base. Eerst hebben we onze spullen op de kamer neer gezet en zijn toen opzoek gegaan naar wat eten, want we hadden allemaal honger! Hierna hebben we nog wat gedronken in ons partyhostel, maar verder geen party voor mij want ik moest alweer om 3 uur opstaan omdat onze bus om kwart voor 4 vertrok naar het vliegveld. Vanaf Brisbane ben ik naar Sydney gevlogen. Hier ben ik om 9 uur ’s morgens aangekomen, lekker optijd en genoeg tijd om de dag door te brengen in Sydney. Het tijdverschil hier is 10 uur met Nederland. Ik leef dus 10 uur voor de Nederlandse tijd. Deze reis heb ik gelukkig niet alleen hoeven te maken, want ik kon samen reizen met 2 meiden. Erg gezellig! We hebben wat rondgelopen in Sydney omdat we pas om 2 uur konden inchecken in ons hostel MazeBackpackers. We besloten om de Harbour Bridge te bezoeken, alleen kwamen we ergens anders uit maar zagen de brug wel van een afstandje. Naja voor nu vonden we het wel best want we waren moe omdat we vroeg op moesten. Na wat gegeten en gedronken te hebben konden we inchecken in ons hostel. Een redelijk goed hostel, alleen de naam zegt het al, Maze (doolhof) zoveel kamers en zoveel gangen hahaha. Gelukkig was er nog een kleurcode, maar nog was het niet al te gemakkelijk om je kamer te vinden. Hierna hebben we een beetje gerelaxed in onze kamer en hierna ergens lekker gegeten, bij een zeer goed pasta restaurant. Hierna zijn we weer naar ons hostel gegaan want ik moest op zondag 10 december weer op de trein om mijn reis te vervolgen naar Nyngan. Deze reis duurt ook nog weer 9 uur. Ik had verder nog geen eten gekocht, omdat ik geen fatsoenlijk eten kon vinden in de supermarktjes, en veel zin in chips of koekjes als ontbijt had ik niet. Dus ik ben iets eerder op gestaan om iets te zoeken, wat best lastig was zo vroeg op zondagmorgen, om een broodjes zaak op te zoeken. Met lekkere broodjes ben ik op de trein gestapt. Het had eigenlijk niet gehoeven, want in de trein kon je ook voldoende halen. Had ik dit maar van te voren geweten! Na een hele poos in de trein, lekker geslapen, kwam ik aan in Dubbo. Hier moest ik overstappen op een bus, deze busreis duurde 1,5 uur. Rond ongeveer kwart over 4 kom ik aan in Nyngan, hier werd ik opgehaald door mijn werkgever. Althans dat dacht ik. Ik stond te wachten en ik zag alleen maar een meisje staan, ze liep nog ergens naar binnen en toen vertrok ze. Dus ik dacht wat raar dat er niemand is. Nog even gewacht en nog steeds niks. Toen heb ik hem een berichtje gestuurd dat ik ben aangekomen. Toen kwam het meisje even later weer aanrijden. We moesten er allebei om lachen omdat zij mij niet had gezien en ik niet wist dat zij voor mij kwam. Toen ben ik aangekomen op een caravan park ‘Nyngan Riverside’. Hier kwam ik in een leuk chaletje terecht waar ik samen sliep met andere meiden. 1 Nederlandse en 2 Duitsers. Na mijn spullen een beetje te hebben uitgepakt en kennis heb gemaakt met de meiden, ben ik gaan slapen want de dag erna is mijn eerste werkdag! Spannendd!!

Reacties

Reacties

Anke Kamphuis

Jette, ik wacht vol.spanning op je verhalen! Geweldig om te horen!!!! Wat een afstanden die je daar moet afleggen!!! Heel veel plezier!

Ellen.geuke@gmail.com

Nou dat was weer een heel avontuur, je zou nog zat worden van al dat gereis. Jette nog veel plezier en geniet ze in Sydney.

Leonie

Op de kaart zijn het kleine stukjes, maar het was weer uren reizen. Je maakt wat mee :-). Leuk dat je reisgenootjes had. Je bent nu toch ook een week aan het werk geweest? Zie uit naar je eerste verhalen daarover. Nu eerst een fijne vakantie in Sydney. Veel plezier. Fijne feestdagen!!!

Ellen Haring en Rony Masselink

Fijne Kerst!

irma

Hai Jette wat n verhaal en wat veel reizen kijk uit naar je volgende verhaal over je werkplek geniet en groetjes vanuit Tubbergen nog hele fijne kerstdagen en voorspoedig 2017????????????

Gerda en frank schroder

Een hele fijne tijd daar. Mooi om te lezen. Fijne kerst

Gerard en Marian

Mooi al die verhalen... super om te lezen.
Hele fijne kerst xxx

Miranda Postel

Geweldig wat je meemaakt !! Geniet en fijne ???????? Groetjes !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active