jettegeuke.reismee.nl

reis met mama deel 1

Mijn vakantie begint met een paar daagjes in Sydney.. helaas. :P Sydney is helaas niet mijn favoriete stad, maar goed, niet dat ik die heb hahaha. Mijn hostel was erg goed, heb daar een paar daagjes lekker binnen gezeten want het weer was niet zo goed en ik heb nog 1 dag met een vriend afgesproken die ontmoet had op de tour van Alice Springs naar Adelaide, best gezellig om elkaar weer te zien. Woensdag 8 november is het dan zover, ik vlieg naar Brisbane en mama komt daar aan! Het was echt bijzonder om elkaar weer te zien na zo’n lange tijd. ’s Avonds hebben we lekker ergens gegeten (vapiano of course) en hierna lekker gaan slapen in onze luxe hotel. De dag erna hebben we lekker rondgezworven in Brisbane en veel souvenirtjes gehaald. Vrijdag 10 november konden we de camper ophalen. We zijn naar de Glasshouse mountains gereden, mooi uitzicht alleen zonde dat er een beetje bewolking was waardoor alles niet super helder was. Vervolgens zijn we door gereden naar het plekje Montville. Hier vonden we een Nederlands winkeltje, en heb ik een frikandel speciaal gegeten!!!! En ma heeft poffertjes gehad, echt goddelijk! Hierna zijn we doorgereden naar onze camping, paar boodschapjes gehaald. In de avond hebben we lekker zelf gekookt en een paar potjes gekaart, erg gezellig!

Zaterdag 11 november werden we lekker rustig wakker in ons harde bed haha. ’s Ochtends zijn we naar een leuke markt in Eumundi geweest, dit ligt dicht bij Noosa. ’s Middags zijn we naar Noosa zelf gegaan en hebben we gewandeld in het nationale park. ’s Avonds hebben we weer lekker gechilt op de camping. Zondag hebben we een rij dagje gehad. Vanaf Noosa zijn we een beetje het binnenland in gereden, om het verschil te laten zien. Helaas hebben we niet genoeg tijd om de echte outback te bekijken, wat ik wel graag aan mama had willen laten zien. Tijdens deze trip zijn we ook langs Springbrook farm gereden. Dit is waar het voor mij allemaal begon, het hele avontuur. Best bijzonder om dit allemaal weer te zien! Hierna zijn we verder gereden naar Rainbow Beach onze bestemming voor de volgende 2 nachten. Het is goed dat we vandaag een rijdagje hadden, want het was een beetje een regenachtige dag..

FRASER ISLAND! Vandaag de 13e van november zijn we naar fraser island geweest. Dit is een trip die ik van te voren al had geboekt. We zijn ’s morgens in een grote vrachtwagen 4wd vertrokken naar fraser island. Eerst gingen we op de ferry zo’n 10 minuutjes en daarna gingen we rondcrossen op het strand. Super gaaf was dit! We hebben gekeken bij Maheno shipwreck. Een boot die is gebombardeerd en nu op het strand ligt. Iets verderop lagen de pinnacles, die gekleurd was door het gekleurde zand. Na de pinnacles zijn we gegaan naar Eli Creek, dit is een zoet water kreekje. Super koud water, maar als je er 1x in zit is het super lekker. Helaas vond ik het te koud om te zwemmen, dus lekker pootje baden dan maarJ Hierna hadden we een lekkere lunchbuffet. Na de lunch zijn we gereden naar Mackenzie lake. Dit was echt het hoogtepunt vond ik zelf van de dag, super lekker water, iets gesputter vanuit de lucht maar dat mocht de pret niet drukken. Hierna zijn we door gereden naar onze laatste stop van de dag, central station. Nee dit is geen treinstation o.i.d. of het midden van Fraser Island. Dit is een regenwoud, waar vroeger veel bomen werden gekapt. Niet heel bijzonder, maar wel mooi om te zien. Hierna zijn we weer terug gereden, een leuk voldaan dagje!

Dinsdag 14 november hadden we kayakken met de dolfijnen op de planning staan. In een 4WD over het strand crossen, best wel gaaf! Eenmaal op de plek aangekomen, WAUW wat een geweldige omgeving! En niet teveel golven waar ik eigenlijk al best bang voor was, ik ben namelijk een held op de zee.. ahum. Eenmaal in de kayak op de zee, best wel een ervaring. We hebben nog een zeeschildpad gespot maar helaas geen dolfijnen… denk dat ze er niet zo’n zin in hadden. Best ver op de zee, werden de golven hoger helaas kon mama’s maag er niet zo heel erg goed tegen… lekker de visjes gevoerd en weer terug naar het vaste land. We hebben besloten om toch nog maar een nachtje langer in Rainbow beach te blijven zodat we de volgende ochtend weer fris op pad konden. ’s Avonds zijn we uit eten geweest en hebben we een backpackers maaltijd besteld haha , lekker goedkoopJ uiteindelijk zijn we toch Nederlanders he haha.

De volgende ochtend hebben we lekker rustig aan gedaan, we zijn naar het plaatsje bundaberg gereden, lekker lunch gehad. Vervolgens zijn we door gereden naar Agnes water / Town 1770, hier hebben we een camping op gezocht, lekker gekookt en mooi optijd naar bed gegaan.

In deze plek hebben we alleen maar overnacht, ’s morgens zijn we weer optijd weggegaan omdat we vandaag een lange reis voor de boeg hebben. We zijn namelijk 5 uur het binnenland in gereden. Grote afstanden met onderweg alleen maar niks! Best saai, maar ook wel weer indrukwekkend. We hebben dit vooral gedaan omdat ma dit graag wilde zien. We hebben hele mooie plekken gezien wel onderweg. Ons eindpunt was Mackay. We hebben over deze trip iets van 10/11 uur gereden en bijna aan 1 stuk door.

De volgende dag hebben we lekker rustig ontbeten en zijn we op ons gemakje door gereden naar Airlie Beach. Deze trip duurde maar 2 uurtjes, we hebben deze dag ook lekker gechilt op de camping, paar potjes gekaart. Zaterdags zijn we naar een marktje geweest en langs de winkeltjes gelopen en hierna weer lekker gechilt op de camping. We wilden lekker rustig aan doen omdat voor zondag en maandag een 2 daagse trip naar de Whitsundays op het programma stond!