jettegeuke.reismee.nl

Alice springs naar Adelaide

Alice Springs – Adelaide

Na 2 regenachtige dagen in Alice Springs, gaat mijn 6 daagse trip naar Adelaide beginnen! We werden ’s morgens optijd opgehaald bij het hostel. Rond een uur of 2 waren we over bij onze campsite. Toen hadden we eindelijk onze lunch HONGERR!! Na de lunch hebben we een wandeling rondom Uluru/Ayers Rock gedaan. Erg bijzonder! Natuurlijk erg veel foto’s gemaakt van deze bijzondere rock. Het bestaat namelijk uit 1 groot stuk steen. Na de wandeling zijn we naar een plaats gegaan waar we de zonsondergang konden bekijken, oh mijn god wat adembenemend. De mooiste kleuren zie je. Na de zonsondergang hebben we een bbq gedaan. Na deze dag was ik echt kapot, helaas was het ’s nachts echt heel erg koud, na 35 graden was ik 5 graden in de nacht niet meer echt gewend. Brrrrrrr. We moesten namelijk bij deze trip weer in swags slapen rondom het kampvuur.

Dag 2:

Lekker optijd weer uit bed, ik was eigenlijk best blij want het was echt super super koud. We zijn weer naar Uluru gereden en dit maal om zonsopgang te zien. Helaas was het erg druk daar, maar goed het was nog steeds heel bijzonder om te zien. Na de zonsopgang zijn we door gereden naar Kata Tjuta. Hier hebben we een wandeling gemaakt van ongeveer 3/ 4 uurtjes. Het was echt super weer om te wandelen, niet te warm niet te koud. Het was op sommige plekjes best een pittige wandeling, maar het uitzicht wat je er voor terugkrijgt maakt het het dubbel en dwars waard! In de middag waren we vrij, maar op het begin van onze trip werd gevraagd of we een skydive wilden doen of andere activiteiten. Nou heb ik altijd al wel super gaaf gevonden om een skydive te doen, maar goed het lijkt best wel heel erg eng haha. Na veel wikken en wegen heb ik besloten om er maar voor te gaan! Niet geschoten is altijd mis! Zo’n kans krijg je namelijk bijna nooit weer om in het midden van Australië te gaan skydiven bij Uluru. Op het moment dat we werden opgehaald dacht ik echt wat doe ik mezelf aan… eenmaal in het vliegtuig begonnen mijn zenuwen echt te werken. En toen kwam het moment. De deur ging open, we waren met z’n tweeën en ik was als laatste aan de beurt.. HELP IK WIL NIET MEER, dat was het enige wat ik dacht toen ik met mijn benen uit het vliegtuig hing. Het was echt zo hoog… voor de rest had ik geen tijd meer om te denken want voordat ik het wist vielen we al uit het vliegtuigje en zweefden we in de lucht. Nog steeds vond ik het dood eng hahah, maar het uitzicht was echt geweldig! Zoveel niks was het uitzicht, en daar in het midden ergens stond de uluru, heel bijzonder! Eenmaal op de grond duizelde het me nog, ik kon het gewoon niet geloven dat ik zoiets heb gedaan. Natuurlijk was ik helemaal trots op mezelf. Na de sprong zijn we weer teruggegaan naar onze kampeerplek. Ik moest echt eerst eventjes bijkomen voordat ik weer bezig kon met iets anders. Na een uurtje kwam de rest van de groep er aan en zijn we weer naar de uluru gegaan om zonsondergang te bekijken, maar nu dat de uluru in een schaduw valt in plaats van in het licht. Zo anders maar nog steeds schitterend. Hierna zijn we weer teruggereden naar de kampeerplek om te eten, curry stond op het menu jamjam…

Dag 3:

Vandaag weer optijd opstaan om nog een zonsopgang te bekijken. Foto’s zeggen genoeg. Hierna zijn we in 1x doorgereden naar onze camping dicht bij Kings Canyon, het was lunchtijd dus lekker geluncht. Na de lunch zijn we naar Kings Canyon gereden en hebben we weer een flinke wandeling gedaan. Er is 1 ding aan wandelen wat ik echt haat, en dat zijn trappen. Wat krijgen we gelijk op het begin van de wandeling, een hele berg vol met trappen hahaha. Mehh dat was echt niet leuk haha. Een maal boven op de berg kreeg ik er wel een heeeeel erg mooi uitzicht voor terug. Dat maakt alles weer een beetje goed. Deze wandeling was lekker veel klimmen en klauteren, was echt super leuk. Op de Kings Canyon hebben we de zonsondergang bekeken. Het leek echt net of de zon door de aarde werd opgezogen, heel bijzonder. (sorry dat ik bijzonder zo vaak gebruik haha, maar alles is ook gewoon zo bijzonder!). Als avond eten hadden we pasta, lekker makkelijk.

Dag 4:

Wat is er nog lekkerder dan een hele dag in de auto zitten?! Haha grapje, vandaag was een auto dag. Ik kan niet langer wakker blijven dan 10 minuten in de auto, dus ik val de hele tijd in slaap, zelfs als ik het tegen probeer te houden, het lukt gewoon niet haha. Lekker gezellig voor de rest:P onderweg zijn we gestopt bij het langste hekwerk van de wereld. Dit heb ik bestemt om dingo’s tegen te houden.

Hierna zijn we door gereden naar Coober Pedy. In dit plaatsje leven veel mensen in soort van grotten. Opals is wat dit plaatsje erg bijzonder maakt. In Coober Pedy wordt er namelijk gegraven naar opals. Ik had eerst geen idee wat voor dingen dat waren, totdat ik het zag, ik denk dat ik opals nog mooier vind dan diamanten hahah. We hebben en rondleiding gehad in de gangen waar ze vroeger opals hadden gevonden. ’s Avonds hebben we nog wat gedronken in een bar wat erg gezellig was. Hierna hebben we geslapen in 1 van de grothuizen, echt een super chille temperatuur binnen. En ik heb eindelijk weer super chil geslapen in een normaal bed!

Dag 5:

Na wat langer in bed te hebben gelegen, was iedereen lekker uitgerust en zijn we als eerste naar de kangaroe opvang gegaan. Hier konden we de kangaroes voeren (normaal kan dit dus echt niet). Zo schattig, ze gingen mijn hand likken. Helaas waren ze niet zo hongerig. Toen we eenmaal binnen waren kwam de man met een net geboren baby kangaroetje, dit was echt een van de schattigste dingen die ik ooit heb gezien. Naast een opvang was het ook een artgallery voor aboriginal art. De kunstenaar was op dat moment ook aanwezig en aan het werk, Tommy Crowe, sunsetdreaming. Hij was op dat moment bezig met een didgeridoo, daarna was ging hij verder met een schilderij. De schilderijen waren echt bijzonder. Hierna zijn we weer onder weg gegaan naar onze volgende bestemming. Onderweg zijn we nog gestopt bij lake hart, dit is een meer (helaas nu geen water meer) die bestaat uit een dikke laag zout, echt bijzonder. Hierna zijn we door gereden naar flinders ranges onze volgende slaap plek.

Dag 6:

De laatste dag van de tour…L we hebben een korte wandeling gemaakt in alligator gorge. Leuke korte wandeling om te doen. na de wandeling hebben we onze lunchpauze gehad bij een wijnproeverij, waar je wijn kon proeven. Na de lunch zijn we onze reis vervolgd naar Adelaide. Rond een uur of 7 kwam ik aan bij mijn hostel, snel klaargemaakt want ’s avonds hadden we afgesproken om naar de dumplingsmarket te gaan. Een marktje met allemaal eten, vooral dumplings. Best lekker!

De volgende morgen, heb ik heeeerlijk uitgeslapen! Ik had alleen een luide snurker op mijn kamer, die verpeste mijn nachtrust hahah. ’s Middags heb ik lekker rondgelopen door de stad met een meisje van de tour. Erg gezellig! ’s Avonds mocht ik gezellig mijn backpack weer inpakken.. PROPPEN. Want ik heb natuurlijk veel te veel spullen.. 19 kilo.. en toch vind ik dat ik nog steeds te weinig kleren heb hahah. Zondag moest ik uitchecken omdat ik moest vliegen naar Canberra, alleen mijn vlucht was pas om 4 uur. Dus samen met paar andere meiden lekker ontbijtje gedaan en hierna moest ik gaan… De vlucht naar Canberra was maar 1 uur en 20 minuten. Lekker met een taxi naar mijn hostel gegaan.. luie backpacker ben ik he haha. Snel ergens hapje gegeten en lekker naar bed gegaan.

Helaas was dit mijn vakantie… Moet nu helaas weer aan het werk voor 4 weken… en daarna komt mama! En dan besef ik maar weer dat ik binnen 2 maand alweer terug ben op Nederlandse bodemL in de winter jakkiee,, koud…

Reacties

Reacties

Leonie

Wat een super geweldig verhaal. Je maakt wat mee. Ik kan me voorstellen dat alles een BIJZONDERE ervaring is. Werk ze de laatste weekjes en maak er een mooie afsluiting van met je moeder. We hebben vast nog wel contact binnenkort. ;-)

Paulien

Hoi Jette
Super mooi verhaal.
Dappere meid , en het eerste wat ik dacht kleine meisjes worden groot.
Dat kleine lieve stille Jetje gaat zo maar van alles beleven.
Dit neemt niemand je meer af.
1 dec. Jouw thuiskomst dag is onze dag in het nieuwe huis, aan de schouwdijk.
Maar daar heb jij niets van mee gekregen natuurlijk. Ha ha .
Bij ons mag de tijd sneller gaan en bij jou langzamer.
Ach meid zo zal het altijd zijn.
Maar werk ze de komende weken,
En dan lekker genieten met mams.
Liefs van ons allemaal.

Ellen

Tjonge wat een geweldig avontuur en reis. Heel BIJZONDER en mooi dat je dit alleen allemaal onderneemt ben super trots op je Jetje. Nu nog even paar weekjes werken en dsn lekker genieten met je ma en dit avontuur mooi afsluiten met zijn tweeen. Groetjes en nog veel plezier en tot horens?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active