jettegeuke.reismee.nl

vlucht en dag 1!

Dinsdag 19 november om 14.40 ben ik vertrokken uit Nederland om aan de lange reis te beginnen naar Australie! ‘Afscheid’ genomen van ma, pa, Syl en Henrian die mee waren. En daar ging ik! Dat was me wel een reis zeg! Na 9,5 u vliegen naar Beijing, 2 uur overstaptijd, 3 uur vliegen naar Guanghzou 10 u tussenstop incl 2 uur vertraging en dan weer 9 uur vliegen naar Brisbane!!! (in totaal ongeveer 35 uur) Na een beetje paniek over mijn backpack die in Beijing niet door de poortjes kwam (oorzaak batterijen ;p). Ik was bang dat ik mijn hele backpack moest uitpakken en hierdoor mijn vervolg vlucht zou missen. Gelukkig ging alles goed en lagen de batterijen boven op! Vervolgens in Guanghzou wachtte ik weer op mijn backpack omdat ik dat in Beijing ook moest, maar nu zag ik mijn backpack maar niet voorbij komen. Toen heb ik gevraagd aan de mensen die daar werkten. De eerste die ik vroeg kon geen Engels. Toen ben ik naar infobalie gelopen en het uitgelegd, zij ‘probeerden’ mij gerust te stellen en zeiden dat ik mijn backpack automatisch doorging naar Brisbane. Natuurlijk was ik nog niet helemaal gerust, maar vertrouwde erop dat alles goed kwam! Eenmaal in Brisbane aangekomen, moet je naar de douane. Voor de tijd moest je op een blaadje invullen of je iets had om aan te geven ook al deed je het alleen voor de zekerheid, bijvoorbeeld je wandelschoenen die nog een beetje smerig zijn of de vele medicijnen die ik mee heb en de vele gelukspoppetjes! Heb ik voor de zekerheid maar die dingen aangegeven. Hierdoor moest ik door naar de border security en mijn tas open maken! Net als op televisie! Eerst komt er een hond langs (een hele schattige!) die ruikt naar drugs etc. heel bijzonder om dit allemaal mee te maken! Toen ik mijn tas moest open maken kon ik het ding niet vinden wat ik o.a. aangegeven had:p gelukkig vertrouwde de douanier mij dat als ik het maar weer mee naar huis nam en niet open maakte mocht ik door!

In Brisbane werd ik opgewacht door iemand van de organisatie waar ik bij geboekt heb. Ik was de laatste op wie ze nog moest wachten door mijn vertraging. Hierna moest ik 2 uur in de bus zitten richting Noosa. Hier zal ik de komende dagen overnachten tot maandag. Want vanaf maandag ga ik door naar de plek waar ik mijn trainingsweek heb voor de boerderij. Toen ik voor het eerst in het hostel kwam wat voor mij geboekt was door de organisatie en mijn kamer binnen liep schrok ik mij dood! Een 16 persoonsslaapkamer! Doei privacy haha! Wel gezellig gelijk kletsen met iedereen die op dat moment binnen was. ’s Avonds was er een kleine bijeenkomst, daar werd verteld wat je hier allemaal kon doen. Lekker optijd naar bed toe vandaag want het waren zware en lange dagen!

Maar wat een lekker weertje hier zeg! Van ongeveer -3 vertrekken vanuit Nederland naar 30 graden aankomen in Brisbane!! Strak blauwe lucht, heerlijk! Wel eerst heel erg warm omdat ik het niet meer gewend was!

Tijdens de reis en mijn eerste dag hier heb ik veel indrukken opgemaakt en heb er heel erg veel in in!!!

Slaap lekker!

Reacties

Reacties

Mams

Mooi verhaall Jet, zijn we gelijk helemaal op de hoogte. LY

Marian

Super....

Miranda Postel

'n hele reis Jette. Ik blijf je volgen....you goed girl !!

Anke

Gaaf Jette!!! Heel veel plezier!

sonja

wow..Een hele reis dus...Gelukkig was t een schattige hond..????

Jose

Heel leuk Jette, om de hele reis even te lezen! Toch anders dan een appje!! Geniet ervan.????

Ellen Geuke

Mooi hoor wereldreiziger haha geniet ze ????????

Elly Oude Steenhof

Heel veel plezier daar aan de andere kant van de wereld.

Carla

Ben nu al jaloers op je!!! 30 graden heerlijk!! Gelukkig ben je goed aangekomen. Na zo'n lange reis in je eentje is het wel lekker om even gezelschap te hebben maar om dan gelijk met 16 personen een kamer te delen is ook wel wat veel!

Janny Biglaar

Veel plezier Jette!
Wat goed van je om deze droom waar te maken ????!

Nicky, mijn zoon, is in 2005 voor ruim een jaar wezen backpacken in Aussie.
Daar de liefde van zijn leven ontmoet en inmiddels al weer bijna 10 jaar gelukkig in Engeland aan het samenwonen met zijn Engelse vriendin die hij in Australië ontmoet heeft ????????.
Ik hoop dat jij ook een fantastische tijd daar beleefd!

Tip.....spreek geen vaste tijden af om naar huis te bellen omdat het bereik daar nogal eens slecht is en mensen thuis zich onnodig zorgen maken.

Ennuh...... Ben en Yvonne....... maak je geen zorgen dat de wereld vergaat, in Australie is het al morgen ??.

Groetjes Janny Biglaar!

Scoop Ine

Fijn dat je goed bent aangekomen. Maar goed jij bent daar hartje zomer aangekomen en wij hier bibberen in de kou. Nou lekker even ac clamatiseren en heerlijk genieten van dat prachtige land.
Wij gaan Sinterklaas vieren.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active